سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است/ کودکان در ایالات متحده قربانی خشونت می‌شوند

نایب رئیس اول مجلس گفت: آمریکایی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هتند و این در حالی است که هرساله ۳ میلیون کودک قربانی خشونت می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدحسن ابوترابی فرد" در حاشیه مراسم رونمایی از گزارش نقد حقوق بشر ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه امروز در ایران امینت را از اخلاق داریم و نه از پلیس گفت: امنیت امروز کشورمان مرهون احترام به حقوق مردان و زنان در جامعه است.
 
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: اگر متناسب با نیاز جامعه نیروی انتظامی و پلیس خود را تقویت کنیم و آن‌ها را در حوزه‌های مختلف مورد حمایت قرار دهیم در بالا‌ترین سطح تصور از امنیت قرار می‌گیریم، هرچند از جایگاه فاخری در امنیت برخورداریم.  
 
وی با بیان اینکه دستگاه امنیتی ما باید در جایگاهی باشد که مجرمین احساس امنیت نکنند، تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های اسلامی و اخلاقی نهادینه شود و دستگاه قضایی آنگونه که شایسته نظام اسلامی است، ظرفیت‌هایی را کسب کند قطعا در کشور شرایط بهتری را از امنیت تجربه خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه حقوق انسان از محوری‌ترین مباحث آموزه‌های دینی است، مطرح کرد: جامعه ایده‌آل اسلامی جامعه‌ای است که در سایه تربیت انسان‌ها و همچنین افتخار نظام سیاسی مبتنی بر حق و عدالت باشد.  
 
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی گام‌های نخست برای رسیدن به افق بلند را برداشته است، گفت: انقلاب اسلامی و نظام سازی برای رسیدن به اهداف از مواردی هستند که در چشم انداز کشور مطرح می‌شوند.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: امروز در ایران امروز در اندیشه دولت اسلامی هستیم که این امر باید در راستای حقوق انسانی بوده و از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم.  
 
وی افزود: نگاهی که آموزه دینی به جامعه ایده‌آل دارد، مبتنی بر این است که انسان در سایه حیات عقلانی و عقل پرورده شده و همچنین با معرفت در دو حوزه علوم بشری و وحیانی است.  
 
وی با تاکید بر اینکه بدون نگاه به تربیت انسان و بدون معرفت نمی‌توان به جامعه عاری از ستم دست یافت، اظهار داشت: به هر میزانی که جامعه از اخلاق فاصله بگیرد، شعارهای زیبایی مطرح می‌شود، اما در واقعیت به آزادی، عدالت و حقوق انسان توجه نخواهد شد.  
 
نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه دنیای امروز تهی از اخلاق است، ابراز داشت: واقعیت زندگی آمریکایی‌ها بیان کننده این حقیقت است که آن‌ها از اخلاق برخوردار نیستند و در این صورت نمی‌توان منهای حیات وحیانی در اندیشه پاسداری از حقوق انسان‌ها گام برداریم.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه در آستانه تغییرات و تحولات سیاسی فراگیر در عرصه جهانی هستیم، تصریح کرد: در دورانی بسر می‌بریم که دیگر نمی‌توان با تکیه بر شعار حقوق انسان را مورد تمسخر قرار داد و با نگاهی دوگانه به عدالت و حقوق بشر دمکراسی را به بازی گرفت.  
 
وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها دیروز با کمترین هزینه به اهداف سیاسی خود دست می‌یافتند، اما امروز با وجود هزینه‌های کلان به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرده‌اند، بلکه راه را برای ارزش‌های انسانی هموار نمودند.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه پایان یکجانبه گرایی و نگاه دوگانه به مسائل جهان و طرح شعاری آرمانه‌ای بشر فرارسیده است، گفت: بدون تردید نقش نظام جمهوری اسلامی در این تحولات نقشی بنیادین و کلیدی بوده است.  
 
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: این نظام از آغاز انقلاب خود آمریکا را به عنوان نقطه بی‌عدالتی در جهان و همچنین پایمال شده حقوق انسان مورد هدف قرار داد و امروز نیز این تفکر در صدر حرکت انقلابی ملت ایران با مدیریت رهبر معظم انقلاب ادامه دارد.  
 
وی با بیان اینکه آمریکا در طول بیش از نیم قرن راه را برای حرکت منطقه‌ای مردم و مستضعفین جهان هموار کرده است، اظهار داشت: آمریکا دیروز غده سرطانی را در قلب اسلام خلق کرد و این غده را به قدرت بزرگ نظامی، هسته‌ای و علمی تبدیل نمود.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه آمریکا راه را برای گسترش ایران در منطقه هموار کرد، گفت: امروز نقش خاورمیانه درست در مقابل نقش آمریکا در حال تغییر بوده که به صورت بنیادی و گسترده است.  
 
وی با اشاره به به قدرت رسیدن حسنی مبارک توسط آمریکا در راستای منافع خودشان، افزود: امروز شاهد هزینه‌های زیادی در مصر هستیم که باید حقوق بشر را زیرپا بگذارند و کمترین ارزشی برای آزادی و رای مردم قائل نمی‌شوند.  
 
نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: این واقعیات در کنار واقعیت‌های باورنکردنی که در آمریکا در حال گسترش است، نشان دهنده آینده‌ای بوده که نوید آزادی و استقرار عدالت و پاسداری از حقوق بشر را خواهد داشت.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به آمارهایی در خصوص حقوق زندگی و شخصی انسان‌ها براساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا گفت: جرائم مرتبط با اموال مردم در آمریکا ۱۵. ۵ میلیون فقره است و نصف جرم‌های منتهی به خشونت ۱۷. ۱ درصد بوده یعنی در هر ۱۰۰۰ نفر یک قربانی داشته‌اند.  
 
وی با اشاره به گزارش منتشر شده در پیوسن‌تر در خطوط امنیت عمومی در آمریکا اظهار داشت: از هر ۱۰۰ بزرگسال در ایالات متحده یک نفر در زندان بسر می‌برد که این آمار در سال ۱۹۷۰ در هر ۴۰۰ نفر یک نفر بوده‌اند و این نشان دهنده رشد ۴ برابری در فاصله زمانی کوتاه است.  
 
 وی افزود: زندان‌های کالیفرنیا در حال حاضر ۱۶۴ هزار زندانی یعنی دوبرابر ظرفیت را دارد.  
 
حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به تجاوز جنسی به دانشجویان در آمریکا گفت: در یک جامعه‌ای این چنینی دین و اخلاق وجود ندارد و عقل را برای حیات شهوانی به کار می‌گیرند.  
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نظام دینی با محوریت رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: اگر در ایران اسلامی از آزادی، دمکراسی و حقوق انسان حرف می‌زنیم، به دلیل وجود نظام دینی است.  
 
وی با اشاره به خشونت کودکان در ایالات متحده گفت: هرساله ۳ میلیون کودک قربانی خشونت می‌شوند، این چه حقوق انسانی است؟  

نایب رئیس اول مجلس با تاکید بر اینکه جامعه بدون دین و اخلاق نمی‌تواند به حیات ادامه دهد، خاطرنشان کرد: رمز افول غرب به دلیل عدم وجود دین و اخلاق بوده و باید تلاش کنیم در نظام اسلامی ارزش‌های اسلامی و اخلاقی را استحکام ببخشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، شورا ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.