سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر انتقال خون ایران عنوان کرد

بدهی ۲۱۰ میلیارد تومانی سازمان در مقابل اعتبار ۷۰ میلیاردی/ گسست مدیریتی چالش دیگر "انتقال خون"

مدیر عامل انتقال خون ایران بدهی ۲۱۰ میلیاردی سازمان انتقال خون را با وجود تخصیص اعتبار ۷۰ میلیاردی یکی از معضلات این سازمان دانست.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر پورفتح ا... مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم انتقال خون تهران با اشاره به اینکه در دو سال گذشته سازمان انتقال خون با معضلات بسیاری روبرو بوده گفت: یکی از بحث‌هایی که با معاون رئیس جمهور و مدیر بهداشت در میان گذاشته شد، بدهی ۲۱۰ میلیاردی سازمان انتقال خون در برابر اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی تخصیص داده شده سازمان است که رقم فاحشی است.

وی افزود: در سیستمی که بودجه آن دولتی است و رشد بودجه در آن زیاد نبوده و ۷۰ درصد بودجه هزینه مواد ملزومات است و با تورم افزایش پیدا می‌کند، این امر باعث معضل در انتقال خون می‌شود.

مدیر عامل انتقال خون ایران در ادامه تصریح کرد: معضل دیگر انتقال خون گسست مدیریتی است به طوری که هر کسی در هر مقطعی ساز خود را می‌زند و دکتر اسلامی در چنین شرایطی انتقال خون تهران را اداره کرد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مشکل مدیریتی نیز مرتفع شود.

پور فتح ا... با اشاره به افت شاخص‌های انتقال خون گفت: اهدای خون تهران سالانه ۳۷۰ هزار واحد بوده که این رقم در مقابل دو میلیون یکصد دریافت کننده امسال رشد چندانی نداشته و با کاهش 3.6 درصدی اهدای خون روبرو بوده است.


مدیر عامل انتقال خون ایران با اشاره به همسطح نبودن حقوق پرسنل انتقال خون با کارمندان بخش بهداشت و درمان گفت: قولی که وزیر بهداشت به ما داده‌ این است که حقوق و دستمزد پرسنل انتقال خون هم ردیف با سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان باشد و پرسنل انتقال خون مانند پرستاران بخش خون در بیمارستان‌ها کارانه دریافت کنند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.