سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تذکر کمیسیون امنیت ملی به وزارت امور خارجه در مورد تامین امنیت دیپلمات‌های ایرانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ضرورت تامین امنیت دیپلمات‌های اعزامی ایران به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در این رابطه حتما به وزارت امور خارجه تذکر خواهیم داد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به ضرورت تامین امنیت دیپلمات‌های ایران به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: کشورهایی که اتفاقات ناگواری برای دیپلمات‌های ما در آنجا رخ می‌دهد ملزم به تامین امنیت جانی  دیپلمات‌های ما و سایر دیپلمات‌ها هستند.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی به این موضوع توجه داشته باشد که باید نخست امنیت دیپلمات‌ها تامین و بعد از آن به کشورهای مختلف اعزام شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما نمی‌توانیم شاهد باشیم که هر از چندگاهی در کشورهای مختلف برای دیپلمات‌های ما حوادثی از قبیل حادثه بیروت یا یمن و ... رخ دهد.

نماینده مردم اراک و کمیجان اظهار داشت: اگر لازم است وزارت امور خارجه باید نیروی سفارتخانه‌های ما در کشورهای ناامن را تعدیل یا حتی سفارتخانه را تعطیل کند چرا که جان دیپلمات‌هایمان برای ما مهم است.

آصفری تاکید کرد: ضرورتی ندارد به کشوری که نمی‌تواند امنیت دیپلمات ما را تامین کند، دیپلمات یا کاردار و یا رایزن فرهنگی اعزام کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی  سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: در این رابطه حتما به وزارت امور خارجه تذکر خواهیم داد.

اضافه‌ می‌شود، علاوه بر ربوده شدن 4 دیپلمات ایرانی در لبنان که گفته می‌شود توسط نیروهای رژیم صهیونیستی ربوده شده‌ و تاکنون اخبار موثقی در این زمینه وجود ندارد، و همچنین به شهادت رسیدن رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت، اخیرا  اخبار ضد و نقیضی در مورد دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن نیز به گوش می‌رسد که با استناد به این موضوع لازم است تمهیداتی برای تامین امنیت دیپلمات‌های ایران در کشورهای مختلف اندیشیده شود.

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.