سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل گمرک اصفهان اعلام کرد؛

افزایش ۶۶ درصدی درآمد "گمرک اصفهان" در ده ماهه سال92

گمرک اصفهان در ده ماهه سال جاري،تشریفات صادرات یک میلیون و۵۱۶ هزارتن کالابه ارزش ۹۰۳ میلیون و۱۰۵هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظروزن ۳۸ درصد افزایش و از نظرارزش ۳۷ درصد کاهش را نشان مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک اصفهان، احمدی ونهری مدیر کل گمرک اصفهان گفت:  گمرك اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و۱۳ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات یک میلیون و۵۱۶ هزارتن و به ارزش ۹۰۳  میلیون و ۱۰۵هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۳۷ درصد کاهش داشته است.
 
به منظور تسریع، تسهیل در امر صادرات و کاهش هزینه های  تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان بیش از ۹۹ درصد از کالاهای صادراتی استان در محل تولید و یا بر روی کامیون حامل کالای صادراتی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل، بدون تخلیه و بارگیری مجدد در گمرک، ارزیابی و کنترل و پلمپ می شود.

وی افزود: بخش صنعتي و شيميايي با اختصاص ۹۸درصد از وزن و ۸۵درصد از ارزش، بيشترين سهم را طي اين مدت داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت:۲۶ هزار و۶۱۳ تن محصولات كشاورزي و غذايي به ارزش بالغ بر۵۲  ميليون و ۸۳۷  هزار دلار در ده  ماهه امسال از گمركات استان اصفهان صادرشده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد افزایش و از نظر ارزش ۱۹ درصد رشد داشته است.

اسداله احمدی ونهری گفت: صادرات اداره كل گمرك استان اصفهان درده  ماهه  سال ۱۳۹۲  شامل ۷۰۵  نوع كالا به ۶۹ كشور جهان بوده و عراق  با  وارد کردن  ۳۵۶ ميليون و ۴۰۶  هزار دلار كالا از طريق گمرك استان جايگاه اول را به خود اختصاص داده و در مكان دوم افغانستان  با وارد كردن ۲۸۳ ميليون و۹۷۲هزار دلار و پاکستان  با ۷۱ ميليون و۴۹هزار دلاردرجايگاه سوم قرار دارد.
 
وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با  ۲۳۷ ميليون و۸۱۶هزاردلار، فراوردهای نفتی با ۱۶۹ ميليون و ۸۸ هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۳۶ میلیون و۸۸۷ هزار دلار عمده ترين اقلام صادراتي گمركات استان اصفهان بوده است.

اسداله احمدی ونهری در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان بیان داشت: در ده ماهه سال۹۲ گمرکات استان اصفهان  با داشتن ۱۳۶ کارمند،  بالغ بر۶۸۷ میلیارد و۳۸۹  میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۶ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد اظهارنامه های هفتگانه گمرکات استان طی این مدت ۳۰ هزار و ۴۱۳  فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ در صد افزایش داشته است.

وی در خصوص امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته ، طی ده ماهه ۱۳۹۲ تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۱۸  هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است.
 
مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در ده ماهه سال جاری  ۱۰۳۴  فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۱۵۷ ميليارد و۴۳۱ ميليون ريال در واحد قضايي گمرك اصفهان تشكيل شده است كه از حيث تعداد ۱۵درصد افزایش  و از نظر ارزش ۲۴درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است و در ادامه افزود: نمایندگان این گمرک در دو گلوگاه شهید شرافت نایین و شهید امامی شهرضا  به منظور نظارت بیشتر و تسریع در امر رسیدگی پرونده متشکله مستقر می باشند.


انتهاي پيام /



برچسب ها: گمرک ، اصفهان ، درامد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.