سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

کلید "نظام سلامت" کشور به دست پژوهش است/ مصرف "آنتی بیوتیک" در کشور افزایش یافته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیست و دومین کنگره بیماری‌های عفونی و گرمسیری ایران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: کلید اصلی نظام سلامت کشور به دست پژوهش است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این کنگره نقش بسیار مهمی در ارتقاء دانش پزشکی دارد با توجه به پیشرفت علوم و همچنین شیوع بیماری‌های مختلف اگر نتوانیم دانش خود را به روز کنیم جایگاه خود در پزشکی را از دست می‌دهیم. 

وی گفت: نظام سلامت یک کار همگانی است و یک دانشگاه و یک نهاد نمی‌تواند به تنهایی مشکلات سلامت را برطرف کند ما پزشکان در نظام سلامت ۲۵ درصد نقش داریم در حالی که ۷۵ درصد بر عهده سازمان‌ها و ارگان‌ها است در نظام سلامت کار جمعی حرف اول را می‌زند. 

پیوندی افزود: متاسفانه مصرف زیاد آنتی بیوتیک‌ها در کشور شیوع زیادی پیدا کرده که هم باعث می‌شود خانواده‌ها متحمل هزینه‌های زیادی شوند و هم اینکه کنترل و درمان بیماری را سخت‌تر می‌کند. 

وی با بیان اینکه تعداد مراکز تحقیقاتی کشور زیاد شده است، گفت: تعداد زیاد این مراکز در کشور هم باعث خوشحالی است و هم ناراحتی زیرا باعث صرف انرژی زیادی می‌شود در صورتیکه می‌توانیم مراکزی را که تقریبا در یک زمینه مشترک فعالیت می‌کنند را هم سو کنیم تا از صرف انرژی جلوگیری شود. 

وی در پایان گفت: کلید نظام سلامت کشور به دست پژوهش است اما مراکز تحقیقاتی مشکلاتی زیادی مثل کمبود "بودجه" دارند و ما باید تلاش کنیم این مشکلات را برطرف سازیم.

 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.