سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق گزارش‌ها؛

1.5 میلیون نفر در جهان حاملان مزمن "هپاتیت B "هستند

بر طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، حدود 1.5 میلیون نفر در جهان حاملان مزمن "هپاتیت B "هستند که اغلب این افراد در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می‌کنند.


منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویروس" هپاتیتB" یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی در جهان است که جمعیت زیادی را درگیر خود کرده است.

وی با اشاره به آلودگی بالا به ویروس "هپاتیت B" در مناطق مختلف جهان، تصریح کرد: برآوردهای جهانی نشان می‌دهند که حدود یک سوم جمعیت دنیا حدود 2 میلیارد نفر دارای سابقه سرمی از عفونت هپاتیت B هستند.

خالصی تاکید کرد: متاسفانه در سالهای اخیر حاملین مزمن هپاتیت B نیز افزایش یافته‌اند که این موضوع مشکلات ناشی از این بیماری را بیشتر کرده است.

وی افزود: بر طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، حدود 1.5 میلیون نفر در جهان حاملین مزمن هپاتیت B هستند که اغلب این افراد در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می‌کنند.

خالصی یاد آور شد: ایران جزء کشورهای با شیوع متوسط آلودگی به هپاتیت B قرار دارد که انتقال مادر به فرزند  و استفاده از لوازم نوک تیز و برنده آلوده به ویژه استفاده مشترک معتادان تزریقی از سرنگ‌های آلوده، از مهمترین راههای انتقال ویروس هپاتیت B در کشور است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.