سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نویسنده مطرح کرد

حذف کتاب روح انسان‌ها را از بین می‌برد

"منیژه آرمین" نویسنده کشورمان معتقد است که حذف کتاب در زندگی انسان‌ها کشنده و از بین برنده روح انسان‌هاست.

"منیژه آرمین" نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: یک مدت از فضای نشر کشور به دلیل مسائلی دور بودم و درباره فضای کنونی نشر اظهار نظر نمی‌کنم باید مسئله نشر در کشور جدی گرفته شود.
 
وی افزود: متاسفانه در جریان بحران اقتصادی کشور مشخص شد مسئله هنر و نویسندگی اولین موردی است که بودجه‌اش را حذف می‌کنند؛ در هر حال با وجود اینکه تاثیر بحران اقتصادی بر مسائل گوناگون درست است نباید تا این حد بر مسائل فرهنگی کشور محسوس باشد.
 
این نویسنده ادامه داد: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی باعث کم‌کاری در بین نویسندگان به وجود می‌شود و ممکن است امروز پیامدهای خود را نشان ندهد بلکه در درازمدت تاثیر می‌گذارد.
 
آرمین تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در بی‌توجهی به کتاب، طرز تفکر کنونی است که باید اصلاح شود کوشش ما از نظر پیش بردن فرهنگ این است که کتاب در سبد خرید خانوار بیاید.

این نویسنده عنوان کرد: با توجه بیشتری به فرهنگ در کشور شود و طرز فکر کنونی در زمینه فرهنگ اصلاح شود تمام اتفاقات در نشر کشور از فکر نشان می‌گیرد، تمام اتفاقات در نشر کشور از فکر نشئت می‌گیرد، نگاه مثبت و درست به حوزه فرهنگ، تاثیر خود را در این زمینه می‌گذارد انسان‌ها با حذف نور در زندگی‌شان می‌میرند و با حذف کتاب در زندگی انسان‌ها روح انسان‌ها می‌میرد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید کتاب در تمام ابعاد مهم کشور و مملکت مطرح باشد احساس می‌کنم گویی کتاب در کشور کالایی اضافه و لوکس است و ارزش تخت خواب و مبل از ارزش کتاب بیشتر است در صورتیکه نباید اینگونه باشد.
 
آرمین اظهار داشت: بی‌توجهی به کتاب در درازمدت تاثیر نامطلوبی بر فرهنگ می‌گذارد کتاب به نوعی بهانه است وسبب تلطیف روحیه انسان می‌شود.

انتهای پیام/ ص
 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، نویسنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.