سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه‌کننده‌ای که با یازده کار در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد

"محمد قدس" درباره‌ی نمایش "یوبیتسومه" و همکاری‌اش با "نیما نادری" می‌گوید.

محمد قدس، تهیه کننده تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ی تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: "یوبیستومه" به قلم" نیما نادری" به نظر من و کارشناسانی که متن را مطالعه کرده‌اند، متن خوب و قابل توجهی است.

وی ادامه داد: همکاری با نادری به خاطر دوستی است که بین ما بوده و این همکاری در جشنواره‌ی فجر امسال میسر شد.

وی درباره‌ی تهیه کنندگی تئاتر بیان کرد: در حال حاضر حدود دو سال است که تهیه کنندگی تئاتر می‌کنم و در فجر امسال فقط یازده کار دارم و کارهای زیادی نیز قبل از جشنواره داشته‌ام.

وی ادامه داد: امسال به عنوان اولین تهیه کنندگی بین المللی در ایران نمایش " عکس‌های جیهان " که کاری از کشور ایتالیا است را دارم و در این چند سال اخیر نیز مدیر تهیه و تولید آثار آقای یعقوبی بوده‌ام.

این تهیه کننده تصریح کرد: تا به حال به دنبال این نبوده‌ام که مبدع تهیه کنندگی و مدیریت تولید در تئاتر چه کسی بوده است اما از زمانی که جدی مدیریت تولید و تهیه کنندگی را شروع کرده‌اما، متوجه شده‌ام که تعداد بسیار اندکی در این زمینه فعالیت می‌کنند و می‌توان گفت که دو یا سه نفر این کار را شروع کرده و در کار هستند.

وی افزود: امیدوار هستم که تهیه کنندگی در تئاتر نیز یک شکل و نظم خاص گرفته و مثل سینما تهیه کننده‌ی تئاتر نیز دارای تعریف، قوانین، چهار چوب مشخصی باشد که در حال حاضر در تئاتر اینگونه نیست.

قدس ادامه داد: نیما نادری با این‌که تجربه‌های ابتدایی کارگردانی‌اش را پست سر می‌گذارد، بسیار با استعداد است. حتی توانایی بهتر ظاهر شدن از پدرش را نیز دارد. چون با این سن و سال و اتفاقی که برای وی افتاده و این متن که نوشته گواه همین موضوع است.

انتهای پیام/اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.