سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود این ویتامین انگشتتان را جمع می‌کند

بهترین زمان مصرف کلسیم هنگامی است که معده خالی باشد و ویتامین D3 جذب آن را افزایش می‌دهد.

عفت نعیمی فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:مصرف قرص کلسیم در شب و روز فرقی ندارد و بهترین زمان مصرف آن هنگامی است که معده خالی باشد، همچنین هیچ‌گاه نباید دو قرص همزمان با هم مصرف و 8 ساعت فاصله زمانی بین خوردن دو قرص رعایت شود.

فوق تخصص غدد و متابولسیم در خصوص مکمل‌هایی که با کلسیم خورده می شود افزود: مصرف کلسیم همراه با ویتامین D3 جذب آن را زیاد می‌کند.

در نتایج تحقیقی که در تهران انجام شده نشان می‌دهد که 80 درصد تهرانی‌ها ویتامین D3 پایین دارند و به همین دلیل جذب کلسیم کم می‌شود که مصرف ویتامین D در این موارد ضروری است.

وی گفت: کمبود منیزیم باعث کاهش کلسیم می‌شود و در افرادی که بیماری خاص ندارند ودر شرایط عادی هستند کمبود منیزیم مشاهده نمی‌شود و خوردن آن احتیاجی است ولی در بعضی از بیماری‌ها و یا گروه خاصی از بیماران که در بیمارستان بستری هستند وبا دریافت کلسیم مقدار آن بالا نمی‌رود مصرف منیزیم ضرورس است.

نعیمی کمبود کلسیم را در دو حالت خفیف و شدید دانست و اظهار داشت: شایع‌ترین علامت در نوع خفیف تحریک پذیری عضلانی عصبی ، گزگز و بی حس دور لب و اندام‌های دست و پا است.

وی ادامه داد: در موارد شدید که مقدار کلسیم کمتر از 5/7 می‌رسد باعث اسپاسم عضلات دست می‌شود که انگشتان دست به حالت چنگ درمی‌آیند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کلسیم ، عضلات ، انگشت ، اسپاسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.