سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موهای مرده را تقویت نکنید

شامپوها کمترین نقش را در تقویت و درمان ریزش مو دارند و تنها بعضی از مشکلات ساقه مو را بهبود می‌بخشند.

محمد رضوانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: موها در خارج از پوست سر قرار دارند و در واقع یک عضو مرده محسوب می‌شوند و تبادلات مواد غذایی در قسمت ریشه که زنده هست انجام می‌شود.

رضوانی درباره خاصیت شامپوهایی که در آنها مواد پروتئینی و ویتامینی به کار برده شده است افزود: این شامپوها به هیچ وجه باعث تقویت ریشه نمی‌شوند ولی اگر ساقه موها خشک و آسیب دیده باشند می‌تواند باعث بهبودی شود.

متخصص پوست و مو با اشاره به این که این شامپوها درون مو و ریشه را درمان نمی‌کنند اظهار داشت: هیچ اثر تقویتی و پروتئینی ندارند و می‌توانند مشکلات بیرونی مو و یا شوره کف سر و ازدیاد چربی را اصلاح کنند.

رضوانی با بیان اینکه در بعضی از شامپوها از گیاهان خاصی استفاده شده است گفت: به دلیل افزایش خون‌رسانی پوست سطح سر در رویش مو و چربی‌زدایی مؤثر هستند.

وی ادامه داد: این نوع شامپوها به دلیل اینکه حداکثر دو الی سه دقیقه روی پوست سر می‌مانند، در درمان ریزش مو کوچکترین نقشی قایل نیستیم.

رضوانی در پایان گفت: داروهای خوراکی و موضعی که برای جبران کمبود املاح و مواد تغذیه‌ای توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود عامل اصلی در درمان، تقویت و ریزش مو هستند و شامپوها کمترین نقش را در این موارد ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مو ، ساقه ، عضو ، تقویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.