سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست شورای عالی استان‌ها؛

"مهدی چمران" مجددا ریاست شورای عالی استان‌ها را بر عهده گرفت

مهدی چمران نماینده استان تهران با اکثریت آرا بار دیگر رئیس شورای عالی استان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، نشست شورای عالی استان‌ها بعدازظهر امروز سه شنبه(اول بهمن) در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست "مهدی چمران" نماینده استان تهران به عنوان مسن‌ترین و آقایان "امیر محور" نماینده استان فارس و "مهدی درویشی" نماینده استان تهران به عنوان جوان‌ترین عضو شورای عالی استان‌ها از اعضای هیات‌ رئیسه سنی شورای عالی استان‌ها منصوب شدند.

در ادامه نشست "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور دستورکار جدید تشکیل شورای عالی استان‌ها را صادر کرد و مراسم تحلیف برگزار شد.

همچنین اعضای شورای شهر نیز با قرائت سوگندنامه مراسم تحلیف را انجام دادند.

در ادامه این نشست برای تشکیل هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها سه نفر از جمله "غلامرضا بصیری‌پور" نماینده خراسان رضوی، "مهدی چمران" نماینده استان تهران، "حسن الماسی" نماینده استان اصفهان کاندیدای هیات رئیسه این شورا شدند که در نهایت "مهدی چمران" از میان 45 رای اخذ شده به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها مجددا انتخاب شد.

همچنین؛ شیخ ظاهر نماینده استان مازندران با اخذ 26 رای نایب رئیس شورای عالی استان‌ها شد. 

گفتنی است؛ خندان‌دل معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها به تبیین وظایف شوراهای اسلامی شهر پرداخت و گفت: پس از انتخابات شوراهای اسلامی در 24 خردادماه گام‌های موثری برداشته شد که در گام اول آن شورای بخش تشکیل شد.

وی با بیان اینکه 10 هزار و 58 شورای بخش در این زمان تشکیل شده است افزود: در 428 شهرستان شورای اسلامی شهرستان تشکیل شد همچنین در 30 استان کشور شورای اسلامی استان‌ها به وجود آمد و تنها یک استان باقی مانده است که به زودی تشکیل می‌شود همچنین تشکیل شورای عالی استا‌ن‌ها گام آخری است که تشکیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیامبر ، اعظم ، وزارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.