سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست داووس در حاشيه دستورکار خود به ايران و سوريه خواهد پرداخت

در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، که با شرکت صاحبنظران سیاسی و اقتصادی برگزار می شود، بحث هایی درباره آینده سوریه و ایران نیز مطرح خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترط، کلاوس شواب بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد گفت در حاشیه اجلاس این مجمع، گفت و گوهایی بین  بین 2500 شرکت کننده این اجلاس و مقامات کشورهای آمریکا، روسیه و نزدیک به چهل کشور دیگر وجود خواهد داشت. این نشست در آستانه برگزاری کنفرانس صلح سوریه برپا می شود. 

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه مجبور شد دعوت خود را پس بگیرد زیرا ائتلاف ملی سوریه با شرکت ایران در کنفرانس مخالفت کرده بود. 

اما ایران همچنان قادر خواهد بود با بسیاری از نقش آفرینان اساسی در داووس تعامل داشته باشد.

شواب اقتصاددان متولد آلمان گفت: در اینجا ما برخی رهبران را داریم که در منطقه صاحب نفوذ هستند، از این رو من اطمینان دارد نتایج این نشست بر بحث های ما تاثیر خواهد داشت. 

مجمع جهانی اقتصاد داووس که یک گردهمایی پنج روزه است و سران و مقامات اجرایی  کشورها را به خود جذب می کند، امروز به یک رخداد مهم تبدیل شده است و برخی آن را به محفلی برای ملاقات های سریع بین نخبگان سیاسی و اقتصادی توصیف می کنند.

حضور مسئولان ایرانی در داووس با اجرای توافقنامه ژنو نیز همزمان شده است.

شواب درباره دورنمای معاملات نفتی، گازی و دیگر معاملات بازرگانی ایرانی ها گفت: ما باید واقعیتی را ایجاد کنیم که موجب اعتماد بین طرف های مختلف می شود و در قدم بعدی شما واقعا می توانید درباره معاملات بازرگانی صحبت کنید. 

انتظار می رود در داووس بحث هایی نیز درباره مناقشه اسرائیل- فلسطینیان مطرح شود زیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، شیمون پرز رئیس و زیپی لیونی وزیر دادگستری اسرائیل همگی در مجمع جهانی اقتصاد شرکت دارند. 

شواب گفت دیگر موضوعات عمده ای که ممکن است در این نشست مطرح شود، تغییرات آب و هوایی، بیکاری و تبعیض بین ثروتمندان و فقرا است که ممکن است به ناآرامی های اجتماعی منتهی شود. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.