روزنامه يديعوت آهارونوت دوشنبه نوشت حدود 100 بازرگان اسرائيلي از بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل خواستند تا با فلسطينيان توافقنامه صلح امضا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه اقتصادي کالکاليست نيز گزارش داد شماري از اعضاي اين گروه به تازگي به نتانياهو ديدار کردند تا به وي در خصوص گسترش تحريم هشدار دادند.

اين گروه به ويژه به تصميم ژانويه صندوق مستمري هلندي «پي جي جي ام »درباره قطع ارتباطات خود با پنج بانک اسرائيلي به سبب  فعاليت هاي آنان در شهرک هاي يهودي نشين اشاره کرد. اين بازرگانان عضو سازماني موسوم به « بن بست را درهم بشکنيد» قرار است در مجمع جهاني  اقتصاد که اين هفته در داووس پيش بيني شده است شرکت کنند.

به گفته اين مديران شرکت ها که از آن جمله مي توان  به يوسي وردي ، پيشرو در فناوري هاي نوين در اسرائيل و مير براند مدير گوگل اسرائيل اشاره کرد ، بايد به شکلي فوري به صلحي مبتني بر راه حل دو کشور اسرائيل و فلسطين دست يافت. اين روساي شرکت ها در اسرائيل  اعلام کردند:« هزينه اين مناقشه براي همه غير نظاميان سنگين است .»

آنان تاکيد کردند: کاسه صبر جهان به تدريج  سر مي رود و تهديد تحريم ها عليه اسرائيل روز به روز بيشتر مي شود. آنان در خصوص رفت و آمدهاي مکرر وزير امور خارجه آمريکا از زمان ازسرگيري گفتگوها در اواخر ژانويه افزودند:« ما با ورود جان کري به منطقه به فرصتي دست يافتيم.»

يديعوت آهارونوت تصريح کرد نشستي بين بازرگانان اسرائيلي و فلسطيني قرار است در اواخر اين مجمع در داووس اما تحت نظارت مجمع جهاني اقتصاد شرکت کند.

نتانياهو ، تزيپي ليوني وزير دادگستري اسرائيل که مسئول گفتگوها با فلسطينيان است و همچنين شيمون پرز رئيس رژيم اسرائيل نيز قرار است در گفتگوهاي داووس شرکت کنند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار