سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین و بدترین کشور دنیا از لحاظ "رژیم غذایی" + عکس

دانشمندان پس از مقایسه "رژیم غذایی" کشورهای مختلف دنیا لیستی از کشورها به لحاظ رژیم غذایی قوی و یا ضعیف را منتشر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ دانشمندان و متخصصان تغذیه با بررسی بر روی عادات غذایی اهالی کشورهای مختلف دنیا بهترین و بدترین کشورها به لحاظ عادات و "رژیم غذایی" را دسته‌بندی کرده‌اند.

گفتنی است: بر این اساس کشورهای هلند، فرانسه و سوئیس بهترین "رژیم غذایی" و کشورهای چاد، آنگولا و اتیوپی بدترین کشورها به لحاظ رژیم غذایی هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این دسته‌بندی کشور انگلستان در رتبه‌ی 13 و ایالات متحده‌ی آمریکا در رتبه‌ی 21 قرار دارند.در رأس کشورهای دارای رژیم غذایی خوب، کشور هلند قرار دارد.

دانشمندان در این دسته‌بندی مواردی مانند، قیمت مواد غذایی، استطاعت مردم در خرید مواد غذایی، فراوانی گونه‌های مختلف گیاهی و پروتئینی و عادات غذایی افراد را مورد بررسی قرار داده‌اند.



دانشمندان در عین حال دریافته‌اند؛ که در کشورهایی با رژیم غذایی خوب که اکثرا کشورهای ثروتمند دنیا نیز می‌باشند، مصرف فست‌فودها رواج فراوانی یافته است و این باعث افزایش بیماری‌هایی مانند دیابت، چربی خون، چاقی و بیماری‌های مرتبط شده است.

10 کشور برتر در زمینه "رژیم غذایی" عبارتند از هلند، فرانسه، سوئیس، دانمارک، سوئد، اتریش، بلژیک، ایرلند، ایتالیا و پرتغال.

10کشور ضعیف در زمینه رژیم غذایی عبارتند از: چاد، آنگولا، اتیوپی، جزیره ماداگاسکار، یمن، نیجر، بروندی، موزامبیک، زیمبابوه و سیرالئون.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
ايران؟؟؟؟؟