سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر ورزش بر قند خون پس از 4 هفته مشخص می‌شود

در دوران بارداری به دلیل تغییراتی که در هورمون های بدن به وجود می آید تفاوت نسبت به انسولین ایجاد می شود و موجب پیدایش دیابت می گردد.

پروین همتی متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دیابت را به دو نوع A,B تقسیم می کند بیماران مبتلا به "دیابت" نوع A افرادی هستند که با رژیم و ورزش می توانیم آنها را مطالعه کنیم و افرادی هستند  که قند خون ناشتای آنها پایین تر از 105 است این افراد باید از مصرف موادی که گلوکز و قند خون آنها را بالا می برد خودداری کنند و مصرف کربوهیدارت‌ها را هم محدود نمایند.
 
 وی افزود:ما مطلقا  نمی توانیم بگوییم "دیابت بارداری" با ورزش کنترل میشود بلکه ورزش یک راه کمکی در کنار رژیم  های غذایی و درمان‌هایی که دیابت نوع B انجام می‌گیرد می‌باشد.
 
 همتی تصریح کرد: با توجه به اینکه خانم های باردار همه نوع ورزش را نمی‌توانند انجام دهند و مدت زیادی نباید سرپا باشند و همچنین تاثیر ورزش  بر قند خون 4 هفته پس از آغاز آن مشخص می شود بنابراین نمی‌توانیم" دیابت" را فقط با ورزش کنترل کنیم.
 
وی اظهار داشت: تنظیم قند خون در هفته های آخر بارداری اهمیت بیشتری پیدا می کند که باید درمان رژیم غذایی را در کنار ورزش قرار دهیم.
 
این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: چون در "دیابت" نوع b از انسولین استفاده می شود محدودیت  غذایی کمتر است اما در دیابت نوع a محدودیت در غذاهای شیرین و کربوهیدارت دار وجود دارد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.