سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتون:گزارش آژانس تا ساعاتی دیگر منتشر و پس از آن بخشی از تحریم‌های ایران لغو می‌شود/ مذاکرات هسته‌ای با ایران بهمن ماه ادامه می‌یابد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به آغاز دورجدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در بهمن ماه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز، "کاترين اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در شهر بروکسل نسبت به آغاز دورجدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در بهمن ماه ابراز امیدواری کرد.

وی هنگام ورود به محل برگزاری نشست ورزای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت با توجه به اینکه رویدادهای امروز چگونه پیش برود، امیدوارم ظرف چند هفته آینده این مذاکرات از سرگرفته شود.  

کاترین اشتون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اجازه دهید در ابتدا بگویم که امروز در تلاش های ما برای اطمینان یافتن از این که ایران یک برنامه صرفاً صلح آمیز هسته ای دارد ، روز بسیار مهمی است. آژانس بین المللی انرژی اتمی تا چند ساعت دیگر گزارشی منتشر می کند. می‌دانید که من در ماه دسامبر از جانب وزیران خارجه ماموریت یافتم، امروز پیشنهادی را مطرح کنم که بر اساس آن بخشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا مطابق با طرح مشترک اقدام ژنو  لغو می‌شود. بعداً اطلاعات بیشتر در این باره منتشر خواهد شد.

کاترین اشتون در مصاحبه با خبرنگاران گفت:کنفرانس ژنو دو هفته آینده برگزار می شود. من قطعاً به نمایندگی از طرف اتحادیه اروپا در این کنفرانس شرکت می کنم.برای اخضر ابراهیمی  نه تنها تلاش هایش در برگزاری این کنفرانس بلکه برای بعد از آن و وقتی بحث و گفتگو بین گروههای مختلف شروع می شود  ، آرزوی موفقیت داریم. به دلایلی که بارها در گذشته ذکر شده است ، مهم است که به  حمایت های انسانی خود ادامه دهیم و تلاش کنیم اعتماد لازم برای برقراری آتش بس ایجاد شود.بی تردید این کار سخت خواهد بود و اطمینان دارم که همه ما از تلاش های  اخضر ابراهیمی  حمایت می کنیم.

سوال خبرنگار: ایران به کنفرانس ژنو دو دعوت شده است اما مخالفان سوری مخالفت کرده اند.

اشتون: من نیز گزارش ها را دیده ام اما خیلی دقیق نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. ولی دیدگاهمان در این باره روشن و مشخص است:این به عهده سازمان ملل و اخضر ابراهیمی است که تصمیم بگیرند چه کسی در کنفرانس شرکت کند و او خودش باید جوانب کار خود  و شرکت کشورهای مختلف را بررسی کند.بهرحال من از اخضر ابراهیمی و همه تلاش هایش در این رابطه حمایت می کنم.

پیش از این "مایکل مان" در مصاحبه ای با یکی از رسانه های غربی، درباره پرونده هسته ای ایران گفت: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه پس از دریافت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و پیشنهاد کاترین اشتون، برای رفع تحریم های ایران اقدام خواهند کرد.

سخنگوی کاترین اشتون با اشاره به روند اجرایی شدن توافق ژنو اظهار داشت: صبح روز دوشنبه، وزرای امور خارجه اتحادیه در بروکسل دیدار خواهند کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، بشار ، سیاست ، خارجی ، مسئول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.