سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد "مالکی" از سکوت برخی مقامات عراقی در برابر تروریسم

نخست وزير عراق با متهم كردن برخي از سياستمداران كشورش به سياسي كاري، اظهار کرد كه سكوت تعدادی از آنها دربرابر كشتار شهروندان بيگناه و تخريب كشور خيانتي بيش نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ، " نوري مالكي" روز یکشنبه در جمع مردم استان " ذی قار " گفت: ريشه كني تروريست در عراق راه حلي جز موضع گيري قاطع عليه گروهك تروريستي القاعده ندارد.وی تصريح كرد كه برخي با سياسي كاري مخالف ورود ارتش به استان الانبار و مقابله با فتنه موجود بودند.

نخست وزیر عراق راه حل سیاسی را برای بحران عراق ضروری دانست و این سوال را مطرح کرد که وقتی سلاح در دست القاعده است ، با چه کسانی باید مذاکره کنیم ؟

المالکی همچنین گفت " مادامیکه همگان به موضعی جدی در قبال القاعده و اوضاع در استان الانبار دست پیدا نکنند ، امکان راه حل سیاسی وجود ندارد".وی سکوت برخی از شرکای روند سیاسی در عراق در ازای کشتارها و ویرانگری ها درعراق را خیانت به کشور دانست.

مالکی پیش از این در سخنانی ، مخالفت خود را با درخواست هایی که خواهان درپیش گرفتن گفتگو درباره عملیات نظامی در استان الانبار در غرب عراق شده بود ، اعلام کرده بود.الانبار که مرکز آن شهر رمادی است ، از بیست و یکم ماه دسامبر گذشته ، صحنه اجرای عملیات نظامی گسترده ای است که تا اراضی اردن  و سوریه ادامه دارد.

نیروهای عراقی علیه عناصر گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اجرا می شود و تاکنون به کشته و زخمی شدن و بازداشت و اخراج ده ها نفر از عناصر القاعده از این استان منجر شده و درگیری هاهمچنان ادامه دارد.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.