پلیس عراق روز یکشنبه اعلام کرد در حمله افراد مسلح با یونیفورم ارتش ، دست‌کم شش شبه نظامی طرفدار دولت در شهر بعقوبه در 65 کیلومتری شمال شرق بغداد کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، بنا به اعلام پلیس عراق، یکی از رهبران محلی شبه نظامیان شوراهای بیداری به همراه دو پسرش در میان کشته شدگان این حمله اند. 

جنگجویان شوراهای بیداری که از سال 2006 میلادی به بعد به نیروهای آمریکایی در مبارزه با ستیزه جویان وابسته به القاعده کمک کردند اغلب هدف حملات گروه های مسلح مخالف دولت قرار می گیرند.

بر اساس اعلام سازما ملل متحد، سال قبل حدود نه هزار نفر در خشونت های عراق کشته شدند که اکثر آنها به جز یک هزار نفر را غیرنظامیان تشکیل می دادند. 

خشونت ها در عراق از ابتدای سال و زمانی شدت گرفت که ستیزه جویان وابسته به القاعده و سایر گروه های تروریستی روز اول ماه ژانویه شهر فلوجه را در استان غربی الانبار به اشغال در آوردند. 

آمار قربانیان حملات روز شنبه در بغداد به 32 نفر رسید. پلیس و منابع بیمارستانی اعلام کردند که شش نفر نیز در حمله به زندانی در بغداد کشته شدند. 

پلیس همچنین از کشته شدن دو نظامی ارتش نزدیک شهر بیجی در شمال بغداد خبر داد. این دو نظامی داخل خودرویی در این محل در حال حرکت بودند که هدف حمله قرار گرفتند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، کشته ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار