سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پادشاه اردن با نخست وزير رژيم صهيونيستي گفتگو کرد

بنیامین نتانیاهو ،نخست وزیر اسرائیل در امان با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، درباره روند صلح گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، کاخ سلطنتی اردن امروز (پنجشنبه)  اعلام کرد بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر اسرائیل در امان با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، درباره روند صلح گفتگو کرد.

طبق بيانيه مزبور ، اين  گفتگو در باره راههاي پاسخگويي به مطالبات فلسطينيان در مذاکرات صلح ، در عين حالي که منافع اردن اردن حفظ شود ، بود ، به ويژه در باره مسائل مربوط به وضعيت نهايي که  به درجه  وخيمي رسيده است.

در اين بيانيه مشخص نشده است که آيا نخست وزير اسرائيل هنوز در امان است يا خير.

کاخ سلطنتی اردن در بیانیه ای اعلام کرد عبدالله دوم از نتانیاهو خواست که از فرصت پیش آمده استفاده کند چون این فرصت به علت تلاش دیپلماتیک آمریکا برای رسیدن به راه حل جامع و پایدار با فلسطینی ها حاصل شده است.

این درخواست در زمان سفر غیر منتظره ی بنیامین نتانیاهو مطرح شد ،نخست وزیر اسرائیل درباره ی مذاکرات اخیر بین اسرائیل وفلسطین صحبت کرد.

کاخ سلطنتی امان اعلام کرد این دو مقام در پشت درهای بسته درباره ی تحولات مربوط به روند صلح و مذاکرات اسرائیل و فلسطین که با حمایت آمریکا صورت می گیرد، صحبت کردند.

این سفر از قبل اعلام نشده بود. بنیامین نتانیاهو در سال گذشته دست کم سه سفر مشابه به اردن داشت. اسرائیل هیچ اظهار نظر و موضع گیری درباره ی سفر روز پنج شنبه نتانیاهو به اردن نداشت.

معمولا سفر مقامات اسرائيل به اردن به علل امنيتي اعلام نمي‌شود.

نخست وزير اسرائيل آخرين بار در مارس سال 2013 به اردن سفر کرده بود.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.