سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار اسناد رسوايي جنسي 30 کشيش در شيکاگو آمريکا

مسئولان کلیسا در شیکاگو آمریکا قصد دارند اسناد مربوط به رسوایی جنسی 30 کشیش را منتشر کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  یک مقام آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد دفتر سراسقف شیکاگو، سومین سراسقف نشین بزرگ در این کشور، قصد دارد بیش از شش هزار صفحه سند را در ارتباط با رسوایی جنسی کشیش ها را منتشر کند. در این اسناد به جزئیات مربوط به  اتهامات سؤء استفاده جنسی کشیش های شیکاگو اشاره شده است. این اسناد قرار است به طور داوطلبانه و در راستای توافق قانونی با قربانیان تعرض جنسی منتشر شود. 

در این اسناد به جزئیات و نتایج تحقیقات مربوط به رسوایی جنسی سی کشیش در منطقه شیکاگو اشاره شده است که چهارده نفر از آنها مرده و بقیه نیز از کسوت کشیشی خارج شده اند. 

مسئولان سراسقف نشین شیکاگو ابراز امیدواری کردند انتشار این اسناد منجر به الیتام دردهای قربانیان و خانواده آنها شود. اسقف فرانسیس کِین گفت:  امیدواریم با عرضه این اسناد، رنج همه کسانی را که بر اثر این جنایت هولناک آسیب دیده اند، التیام ببخشیم. امیدواریم این کار از اندوه قربانیان و خانواده آنها، همچنین همه اشخاص خوب و خادم که هر روز به افراد مذهبی در اسقف نشین خدمت می‌کنند، بکاهد. 

باربارا دوریس، مدیر گروه بازماندگان تعرض از سوی کشیش ها می‌گوید مردم باید بدانند خلافکاران و عاملان این جرایم کجا هستند. دوریس گفت: مردم این منطقه باید بدانند که عاملان تعرض جنسی کجا هستند. بسیاری از این خلافکاران هرگز تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته اند و نام آنها فهرست نشده است. همین باعث می شود که کودکان شیکاگو در خطر باشند. 

مسئولان کلیسای (کاتولیک) شیکاگو اعلام کردند نود و پنج درصد این حوادث قبل از سال 1988 میلادی رخ داده است. اسناد مربوط به رسوایی جنسی کشیش ها در شیکاگو، روز سه شنبه هفته آینده (بیست و یک ژانویه) برای اطلاع عموم منتشر خواهد شد. 


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.