رئیس جمهور آمریکا گفت:امسال سال اقدام است و اگر من قرار باشد بدون کنگره اقدام کنم این کار را انجام خواهم داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، باراک اوباما در اظهاراتی در دانشگاه ایالتی در کارولینای شمالی گفت: علت این  که من امروز به این دانشگاه آمدم این است که ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا دانشگاههایی نظیر دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی را با شرکت ها ارتباط دهیم تا آمریکا را به نخستین کشور جهان از حیث ایجاد فرصت های شغلی جدید تبدیل کنیم. ما می خواهیم این کار را در کارولینای شمالی و سراسر کشور انجام دهیم. 

باراک اوباما گفت: بیش از پنج سال از زمان رکود مخرب می گذرد اما هرکسی می‌داند حتی قبل از رکود نیز طبقه متوسط با سختی روزگار می گذراندند. کارخانه ها در کارولینای شمالی بسته شدند و کار خود را به خارج از کشور انتقال دادند.دستمزدها و درآمدها در سطح پایین بودندو حتی با وجود داشتن شغل، استاندارد زندگی زیاد رشد نمی کرد و این در حالی بود که قیمت ها نیز افزایش می یافت.

رئیس جمهور آمریکا گفت:زمانی که من عهده دار این سمت شدم تصمیم گرفتیم بر سخت کوشی و بازسازی اقتصاد براساس رشد و رونق و فراهم کردن فرصت برای همه برای پیشرفت تاکید کنیم.به شکرانه سخت کوشی و فداکاری مردم آمریکا باید خبر خوشی بدهم وآن این است که اقتصاد قوی شده است.

باراک اوباما گفت:ما کسری بودجه را از زمانی که عهده دار تصدی این سمت شدم تا کنون به بیش از نصف کاهش دادیم.بنابراین ما پیشرفت داشتیم.

وی گفت:امسال باید سال اقدام باشد.در کارولینای شمالی شما در حال ایفای سهم خود برای ایجاد شغل هستید.کنگره نیز باید سهم خود را ایفا کند زیرا احیای فرصت ها برای همه آمریکایی ها موجب اتحاد کشور می شودو همه ما در این زمینه مسئولیت داریم.ما می خواهیم کنگره در کوتاه مدت بیمه بیکاری را احیا کند.کارولینای شمالی بیشترین آمار بیکاری را در بین ایالت ها دارد.افراد زیادی رزومه خود را برای ما می فرستند اما هنوز یافتن کار در بازار کار سخت است و مردم نیاز به حمایت دارند. بنابراین کنگره باید کار درستی انجام دهد وبیمه بیکاری را برای میلیون ها آمریکایی تمدید کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: البته این برای کوتاه مدت است و برای دراز مدت همه باید به شدت تلاش کنیم تا چالش ها را از میان برداریم.اگر من قرار باشد بدون کنگره اقدام کنم این کار را انجام خواهم دادو امروز اینجا هستم تا اقدام کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار