سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از "جان کری" عذرخواهی کرد

"موشه یعالون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بابت اظهاراتی که علیه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، در بیانیه ای از وی عذرخواهی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ "موشه یعالون" در بیانیه خود گفت ابدا قصد حمله به کری را نداشته است و اگر کری از اظهارات وی ناراحت شده است، از او عذرخواهی می کند.

وی افزود هدف مشترک اسرائیل و آمریکا، به پیش بردن مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین است که کری این گفتگوها را هدایت می کند و ما از تلاش های او و همراهانش برای رسیدن به این هدف قدردانی می کنیم.

"موشه یعالون روز دوشنبه در اظهاراتی، طرح صلح پیشنهادی آمریکا برای آشتی میان اسرائیل و فلسطین را بی ارزش خواند و گفت طرح امنیتی آمریکا فقط روی کاغذ ارزش دارد و امنیت و صلحی را برای اسرائیل تضمین نمی کند.

وی در این اظهارات که در جمع گروهی از مسئولان اسرائیل و آمریکا بیان کرد افزود «کری که به نوعی شور نجات بخش و وسواس غیرقابل درک دچار شده است، نمی تواند به من درباره جنگ با فلسطینی ها چیزی بیاموزد؛  تنها چیزی که می تواند ما را نجات دهد ، این است که وی برنده جایزه نوبل شود و ما را رها کند.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید هم در این باره گفت: اگر اظهارات وزیر دفاع اسرائیل صادقانه و به درستی گزارش شده باشند، به راستی بهت آور و بیجا هستند بویژه آنکه آمریکا همواره همه تلاش خود را برای برطرف کردن نیازهای اسرائیل در زمینه مسائل امنیتی به کار گرفته است.

وی افزود کری و گروه همراهش به دلیل نگرانی ها و تعهدات آمریکا به حفظ سلامت آینده اسرائیل و مردمش، از هیچ تلاشی برای برقراری صلح همراه با امنیت در آنجا مضایقه نمی کنند؛ حال، زیر سوال بردن تلاش ها و اهداف او و دستکاری و تغییر پیشنهادهایش، چیزی نیست که ما از وزیر دفاع یک متحد نزدیک به خود انتظار داشته باشیم.

در همین حال بنیامین نتانیاهو برای کاهش تنش‌ها بر سر اظهارات جنجالی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره وزیر خارجه آمریکا، با یک مقام ارشد آمریکایی تلفنی گفتگو کرده است . 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.