در شرایطی که بسیاری از وزارت‌خانه‌های کابینه رژیم صهیونیستی با کاهش هزینه‌های خود موافقت کرده‌اند، وزارت جنگ این رژیم خواهان دریافت بودجه بسیاری بیشتری نسبت به سال قبل برای اجرای ماموریت‌های خود شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهيونيستی هاآرتص در گزارش خود در این زمینه آورده است: کابینه اسرائیل امروز در نشست کابینه خود مسئله درخواست وزارت جنگ اين رژيم مبنی بر افزایش بودجه این وزارت‌خانه در سال 2014 شده‌ است، و دلیل این امر را نیاز به سرمایه بیشتر برای انجام ماموریت‌های حساس خود اعلام کرده‌ است.

بر اساس این گزارش، در ماه مه بود که تل آويو بودجه سال آینده وزارت جنگ را 51 میلیارد شِکِِل تعیین کرد( فارغ از کمک سه میلیارد دلاری آمریکا). از این میزان 22 میلیارد شکل صرف هزینه‌های ارتش و مابقی آن نیز صرف دیگر هزینه‌ها از جمله مخارج وزارت جنگ، درمان سربازان زخمی و مزایای شغلی به آنان خواهد شد. این در شرایطی است که ارتش اعلام کرده است این میزان 7.5 میلیارد شِکِل کمتر از بودجه‌ای است که سال گذشته به ارتش اختصاص داده شد.

یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی در این‌باره به هاآرتص گفت: بسیاری از وزرا با این نکته موافق بودند که ارتش در صورت کاهش بودجه در زمان کوتاه تا این حد، با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد و بنابراین از کابينه نتانياهو خواسته است در فاصله زمانی تا پایان سال جاری بودجه ارتش را افزایش دهد. ما مجبور خواهیم بود در دو سال آینده 4500 عضو خود را اخراج کنیم و اسکادران‌ها، واحدهای زرهی و دیگر واحدهای نظامی خود را نیز تعطیل کنیم. سال آینده اقدامات نظامی ما با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد و ما به سختی می‌توانیم از نیروهای ذخیره ارتش در مرزها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این یک افسانه و یا داستان تخیلی نیست. ما حقیقتا نیاز به بودجه برای ماموریت‌های اساسی خود داریم و وزرای کابینه باید نیاز ما را درک کنند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ارتش که پیش از این درباره بودجه سکوت کرده بود، اکنون سعی دارد با لابی‌گری در کابینه بودجه خود را افزایش دهد، اما يائيرلاپيد ، وزیر اقتصاد با این مسئله مخالفت خواهد کرد. این در حالی است که این موضع ارتش مورد حمایت موشه یعالون، وزیر جنگ نیز قرار دارد.

هاآرتص در پایان این گزارش آورده است: ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرده است که در صورت عدم تصویب بودجه بیشتر، بیش از 5500 نیروی ارتش اخراج خواهند شد که بسیاری از آنان از نیروی هوایی و یا اطلاعات ارتش خواهند بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار