سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"حمید پورآذری" عنوان کرد

اجرای تئاتر در مکان‌های متروکه

حمید پورآذری، کارگردان تئاتر گفت: دو اجرای گذشته‌‌ام هم در یک سوله برگزار شد که پس از این اجرا‌ها تبدیل به پایگاهی برای جوانان شد.

"حمید پورآذری"، کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: در سالن‌های تئاتری که بعضا مرکزیت دارند آثار نمایشی به شکل محدوده اجرا می‌شوند و این سالن‌ها پاسخگوی همه اها‌لی تئاتر نیستند طوری که تماشا‌خانه‌های ایرانشهر با دو سالن و حافظ با یک سالن نمی توانند میزبان همه هنرمندان قرار گیرد.  

این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: باید ظرفیت تئاتر زیاد شود چرا که نیازمند مکان‌هایی برای اجرای نمایش هستیم.  

پور آذری بیان کرد: درحال حاضر نمایش برای اجرا در دست ندارم چرا که شرایط برای گروه من مطلوب نیست ما مایل به کار در مکانی متروک و فارغ از مرکزیت هستیم که آن مکان به پایگاهی برای جوانان تبدیل شود.  

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: اثر نمایشی در صورت مطلوب بودن اگر در مکانی فارغ از مرکزیت برگزار شود، جای خودش را پیدا می کند و مخاطبان کار را پیدا خواهد کرد.  

پور آذری اظهار کرد: دو اجرا درگذشته داشتیم که در سوله فرهنگسرای بهمن به روی صحنه رفت در آن زمان‌ها این مکان نزدیک محسوب می گشت اما پس از اجرای ما این مکان هم‌چون طلا با اهمیت تلقی شد.  

این کارگردان تئاتر افزود: در اجرای اول با ظرفیت 40 نفر فضای حاکم حدود 1500 نفر از آن اثر دیدن کردند و همچنین در اجرای دوم با وجود ظرفیت 80 نفر، حدودا 3600 تا 3700 نفر مخاطب آن کار قرار گرفتند.

آذری تصریح کرد: نمایش سالگشتگی امیر رضا کوهستان با وجود دور بودن محل اجرا، از مخاطبان زیادی برخوردار شده و باز خورد مناسبی داشته است.  

پور آذری عنوان کرد:کارگاه بازیگری من همراه با تدریس پرفورمنس از هفته آینده در شیراز برگزار خواهد شد و همچنین در اواسط بهمن در دانشگاه سوره کارگاه بازیگری من برقرار می‌باشد.   
 
انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.