سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک تحلیلگر آمریکایی؛

دولت "آمریکا" طبقه متوسط این کشور را به "فقر" می‌کشاند

یک تحلیل‌گر آمریکایی می‌گوید، طبقه متوسط این کشور در حال سوق داده شدن به طبقات پایین اقتصادی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، "پل کریگ رابرتس"، دستیار وزیر خزانه داری سابق آمریکا گفت: توزیع درآمد شدیدا آسیب دیده و دچار مشکل شده است و همه شواهد در این زمینه آشکار است.

درصد بسیار کمی از جمعیت، تقریبا تمام درآمد و عائدی را از آن خود می‌کنند و ثروت کشور بین قشر ثروتمند متمرکز شده است.

وی افزود: ۴۰ درصد جمعیت آمریکا سالانه درآمدی کمتر از ۲۰ هزار دلار و ۵۳ درصد دیگر نیز درآمدی کمتر از ۳۰ هزار دلار در سال دارند.

این تحلیل‌گر اقتصادی تاکید کرد: بنابراین شاهد سرکوب طبقه متوسط و کشاندن بسیاری از افراد این طبقه به طبقات پایین‌تر اقتصادی هستیم و از سوی دیگر شاهد سرکوب طبقات پایین اقتصادی هستیم.

در واقع، این یک وضعیت بی‌ثبات اجتماعی و همچنین از نظر اقتصادی نیز متزلزل است. این وضعیت بی‌تردید روی بهبود اقتصادی اثر می‌گذارد.

کنگره آمریکا که دارای ۲۴۵ قانونگذار میلیونر است، در حال کار روی طرحی است که کوپن غذایی میلیون‌ها تن از شهروندان آمریکا را قطع می‌کند.

کوپن مواد غذایی یا برنامه امداد غذایی تکمیلی سالانه ۸۰ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه دارد و قانونگذاران این کشور به دنبال کاهش ۸۰۰ میلیون دلاری این هزینه هستند.

از هر هفت آمریکایی یک نفر از این برنامه بهره مند می‌شود. یافته‌ها نشان می‌دهد نیمی از دریافت کنندگان کوپن غذایی کودکان هستند و ۱۰ درصد را نیز سالخوردگان تشکیل می‌دهند.

گروهی از مردم آمریکا از سراسر این کشور به کنگره هشدار داده‌اند که با کاهش کمک غذایی به میلیون‌ها آمریکایی، بار مالی بر دوش دولت فدرال در بخش بهداشت و سلامت افزوده می‌شود.

دکتر "دبورا فرنک" از مرکز درمانی "بوستون" می‌گوید: اگر شما به دنبال حفظ بخشی از هزینه‌های درمانی هستند، احمقانه ترین کاری که می‌توانید انجام دهید کاهش کمک‌های غذایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصادی ، طبقه ، بهبود ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.