سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفراني خبر داد:

"شناسنامه فني" و ملکي ضمانت اجرايي ندارد

رئيس سازمان نظام مهندسي استان تهران گفت: ضمانت اجراي شناسنامه فني و ملکي ساختمان فراهم نشده و ما شاهد اجراي کامل اين طرح تا کنون نبوده ايم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران شناسنامه فني و ملکي به عنوان هويت يک ساختمان به شمار مي رود ؛گفت: موقعيت مکاني ،مشخصات فني و زواياي پنهان و آشکار يک ساختمان را شناسنامه فني و ملکي مشخص مي کند.

وي ادامه داد: خريدارن و استفاده کنندگان مسکن مي توانند با استفاده از شناسنامه فني و ملکي ساختمان اطلاعات دقيق وکاملي از واحد مسکوني خود کسب نمايند.

غفراني با اشاره به اينکه پيش از اجراي شناسنامه فني و ملکي متقاضيان هيچ اطلاع از لحاظ کيفيت واحدهاي مسکوني خود نداشتند، افزود: شناسنامه فني و ملکي ساختمان 18 سال پيش تصويب شده بود که متاسفانه تا کنون مغفول مانده است.

در ادامه تصريح کرد:‌ ضمانت اجراي اين قانون فراهم نشده و ما شاهد اجراي کامل اين طرح تا کنون نبوده ايم.

وي در ادامه اظهار داشت: بسياري از ساختمان هاي ما در سطح ملي و استان تهران بايد داراي ويژگي هاي فني و ملکي باشند که متاسفانه کمتر ساختماني دارند.

غفراني در ادامه افزود:در حال حاضر براي هويت دار کردن واحدهاي مسکنوني در حال برنامه ريزي هستيم که بتوانيم واحدها را طراحي واجرا کنيم.

وي خاطر نشان کرد: متاسفانه تا کنون شناسنامه فني و مهندسي براي واحدهاي مسکوني به دليل طي نشدن مسير قانوني بسيار محدود صادر شده است.

غفراني ياد آور شد: بسياري از واحدهاي مسکوني داراي ويژگي هاي فني ومهندسي هستند و مي توانند با طي کردن مسير قانوني شناسنامه فني و مهندسي از سازمان نظام مهندسي استان تهران دريافت کنند.

برچسب ها: شناسنامه ، ملکی ، فنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.