سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبرداد

نظام آموزشی "فیزیوتراپی" ایران در حد استاندارد‌های بین المللی

نظام آموزشی فیزیوتراپی ایران در حد استانداردهاي بین المللي است و توانایی علمی، ‌حرفه‌ای فیزیوتراپیست‌های ایران در مقایسه با ساير کشور‌ها مطلوب است.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمد تقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که این بار به عنوان سخنران مدعو دومین سمینار تازه‌های الکترو تراپی ایران حاضر شد، افزود: دومین سمینار تازه‌های الکتروتراپی به همت انجمن فیزیوتراپی ایران و با محور‌های تمرین درمانی، بی‌اختیاری‌های ادراری، ضایعات اعصاب محیطی مرکزی و بیوفیدبک... برگزار شد.

وي گفت: دانش فیزیوتراپی در ایران بیش از ۴۵ سال قدمت دارد و انجمن فیزیوتراپی نیز بیش از ۴۰ سال فعالیت علمی، پژوهشی و.... داشته که نویدبخش عرصه‌های درمانی و سلامت كشور است.

وی در ادامه گفت: برخی از کشور‌ها دانش فیزیوتراپی را از مرحله تکنسین شروع کرده‌اند ولی خوشبختانه کشور ایران از گام اول فیزیوتراپی را به صورت آکادمیک و علمی مشابه مدل آمریکای شمالی طراحی کرده است. 

 گسترش دامنه حرفه‌ای فیزیوتراپی ایران
سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه از گسترش دامنه حرفه‌ای فیزیوتراپی ایران خبر داد و افزود: در گذشته فعالیت‌ها محدود بود اما طی دو دهه اخیر گام‌های بلندی برداشته‌ایم به گونه‌ای که ردپای تاثیر گذار فيزيوتراپي در اختلالات سیستم عصبی تا مسایل قلبی، ریوی، حوزه معلولیت‌ها و... ديده مي شود.

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: درمان‌های فیزیوتراپی در مقایسه با جراحی و دارو درمانی عوارضي ندارد و به این منظور شاهد گرایش‌های مختلف فیزیوتراپی سمینار‌های ادواری هستیم. 

 جغتایی گفت: در نظر داریم در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گرایش‌های مختلف فیزیوتراپی را تقویت كرده و گسترش دهیم. 

وی طراحی الگوی ارتباط بین سطح دوم یعنی درمان و سطح سوم یعنی توانبخشی و طراحی  بسته‌های ارائه خدمات فیزیوتراپی و سایر بیماری ها را از دیگر برنامه‌های دانشگاه عنوان کرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.