"فیزیوتراپی" می‌تواند یک فرصت استثنایی در بین کشورهای منطقه ایجاد کند و ضرورت دارد مسئولان عالی مرتبه نظام متوجه این فرصت باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نورالدین کریمی مسئول برگزاری و چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین المللی تخصصی ستون فقرات گفت: نیاز حاد مردم منطقه به ویژه مسلمانان برای دریافت خدمات توانبخشی از یک سو و قابلیت پاسخ گویی این نیاز از طرف کشور جمهوری اسلامی به خصوص با در نظر گرفتن قرابت فرهنگی، دینی و هم‌جواری و مرکزیت ایران، پتانسیل همگرایی و هم افزایی را نوید می‌دهد، که این بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام به دنبال آن است.

وی عنوان کرد: شرکت‌های غربی یک بار از فروش سلاح‌های شیمیایی و بار دیگر از فروش دارو و خدمات درمانی به مصدومان شیمیایی بهره‌مند شدند و در اینجا است که مسئولیت دانشمندان مومن و آگاه منطقه حرکتی فوری برای رفع نیازهای توانبخشی مردمان و به ویژه مسلمان محسوب می‌شود و نباید پای قطع شده برادر مسلمانی در عراق و افغانستان بهانه‌ای برای وابستگی سودجویان باشد.

کریمی گفت: امیدواریم با توجه به سال حماسه سیاسی و اقتصادی و با تدبیر دکتر جغتایی ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه جامع توانبخشی خاورمیانه آغازگر فرآیندی همه جانبه برای فراهم سازی بستر پاسخ به نیاز خدمات توان‌بخشی و بهزیستی کشورهای همسایه و همچنین ایجاد تفاهم‌های لازم برای تربیت نیروی متخصص و انتقال تکنولوژی محسوب شود.


 95 درصد تحقیقات آکادمیک ایران غیر کاربردی است

محمدعلی محسنی بند‌پی دبیر علمی  در مراسم افتتاحیه چهاردهمین ملی و اولین سمینار بین المللی تخصصی ستون فقرات در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد افزود: 77 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر اساس علاقمندی شخصی به ارائه مقالات می‌پردازند.

پایان نامه برتر باید در راستای هدف چشم انداز 20 ساله باشد

پایان نامه‌های برتر باید در راستای هدف چشم انداز 20 ساله باشد و متناسب با نیاز جامعه باشد ولی علیرغم تعدد مقالات محققان در پشت دیوار دانشگاه‌ها و بیماران و درمانگران از سویی دیگر با بیماری خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

مرکز ملی تحقیقات ستون فقرات را دریابیم

محمد علی محسنی بند پی در ادامه اظهار داشت: مرکز ملی تحقیقات ستون فقرات به محققان این فرصت را می‌دهند که بین تحقیقات و درمان پیوند برقرار کنند و جامعه از این آشتی دوباره بهره‌مند شود.

وی در ادامه از استقبال خوب رشته‌های مختلف توان‌بخشی نظیر طب سوزنی، طب فیزیکی، مهندسی پزشکی و... و ارائه 238 مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: امیدواریم با جهت دار نمودن مقالات و تحقیقات علمی تخصصی که از سوی مقاطع تحصیلی گوناگون از کارشناسی تا phd و همچنین اساتید و... بتوان گام مهمی در ارتقاء عرصه بهداشت و درمان کشور برداشت.

وی با اشاره به تعداد 530 دانشجو و پتانسیل دانشجویان گروه تحصیلات تکمیلی خواستار تشکیل کمیته‌ای در سوی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.