سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی به روز کردن تسلیحات؛

"آمریکا" یک تریلیون دلار هزینه صرف "کشتار و جنگ افروزی" می کند

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد تا با هزینه ۱ تریلیون دلار تسلیحات هسته‌ای خود را طی ۳۰ سال به‌روز کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارارن به نقل از پرس تی وی، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که پس از گذشت نزدیک به هفتاد سال از بمباران اتمی شهرهای ژاپنی "هیروشیما" و "ناکازاکی"، آمریکا قصد دارد تا با هزینه ۱ تریلیون دلار تسلیحات هسته‌ای خود را طی ۳۰ سال به‌روز کند.

گزارش مرکز مطالعات منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی "جیمز مارتین" می‌گوید:  طی ۳۰ سال آینده، آمریکا برنامه‌ای را در پیش گرفته است که با هزینه تقریبی ۱ تریلیون دلار تسلیحات کنونی خود را حفظ، سیستم‌های جایگزین را خریداری و بمب‌ها و کلاهک‌های هسته‌ای موجود خود را به‌روز کند.

بر پایه گزارش‌ها این سرمایه‌گذاری برای هزینه کرد مدرن و به‌روز کردن تسلیحات هسته‌ای امریکا با هزینه‌کرد دوران "رونالدریگان"، رییس جمهور پبشین آمریکا در مسابقات تسلیحاتی دهه ۱۹۸۰ میلادی با اتحاد جماهیر شوروی پیشین قابل قیاس است.

این در حالی است که ارزیابی مطالعات طولانی مدت مرکز مطالعات منع تسلیحات کشتار جمعی با دفتر امور بودجه‌ای که ماه گذشته هزینه ۳۵۵ میلیارد دلاری برای مجموعه سلاح‌های هسته‌ای طی یک دهه آینده را پیش‌بینی کرده بود، متناقض است.

در همین حال، امریکا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان سلاح‌های هسته‌ای در جهان شناخته می‌شود و تنها کشوری است که تا کنون از این تسلیحات علیه ملتی دیگر استفاده کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تسلیحات ، هزینه ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.