سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اين نان‌ها شما را شيرين مي‌كنند

دريافت مواد پركالري غذاهاي پرچرب و موادي كه براي سلامتي مضر هستند مي‌تواند تداوم به عادت‌هاي غذايي اشتباه باشد و سلامتي فرد را به خطر بياندازد.

محمد تقي انوشه متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: يك وعده غذايي خطري براي سلامتي انسان ندارد چيزي كه مي‌تواند باعث خطر سلامتي شود تداوم رفتارهايي است كه باعث دريافت مواد غذايي نامناسب مي‌شود.

وي ادامه داد: تداوم دريافت غذاهاي پركالري غذاهاي پرچرب و موادي كه براي سلامتي مضر هستند مي‌تواند ترويج به عادت‌هاي غذايي غلط شود و سلامتي فرد را به مخاطره بياندازد مواد افزودني مي‌تواند باعث بروز سرطان شود زيرا اين افزودني‌ها از ادويه جات و چاشني‌ها تشكيل شده‌اند كه در دراز مدت مي‌تواند باعث بروز خطر براي سلامتي باشند، چرا كه همين ادويه جات و چاشني‌ها از مواد رنگي و مواد خطرناك ديگر مثل پتاسيم برومايد يا روغن‌هاي جامد تشكيل شده كه مي‌توانند سرطان‌زا باشند.

انوشه گفت: افزودني‌ها و چاشني‌ها عوارض خطرناكي بر روي كاركرد كبد و كليه مي‌توانند داشته باشند زيرا اگوالين مواد غذايي در كبد سم‌زدايي شوند و همچنين دريافت اين مواد غذايي زياد شود كبد نمي‌تواند كار كرد خود را به خوبي انجام دهد بنابراين تجمع اين مواد مي‌تواند خطرناك باشند.

سس‌ها دريافت كالري را به مقدار فراواني افزايش مي‌دهند زيرا اين مواد سرمنشا صرع هستند براي مثال سالادها كه به عنوان غذاي سالم معرفي مي‌شوند با اضافه كردن سس به يك غذاي ناسالم تبديل مي‌شوند چرا كه دريافت كالري را بيش از اندازه كرده كه علاوه بر آن افزودني‌‌هاي داخل سس مي‌تواند باعث اختلال در سلامتي شوند.

وي در پايان گفت: نان ساندويچي كه سبوس‌دار نيست از آزدي تهيه مي‌شود كه نزديك به تركيب گلوكز است و همچنين فاقد فيبر بوده بنابراين به سرعت در بدن تبديل به گلوكز مي‌شود و دريافت كالري را افزايش داده و اين كالري قند خون را به شدت افزايش مي‌دهد اين موارد جز كربوهيدارت‌هاي ساده محسوب مي‌شوند و به سرعت دربدن تجزيه شده كه باعث بالا رفتن قند خون مي‌شوند اما كربوهيدارت‌هايي كه به صورت مواد غذايي مثل نان‌هاي فيبردار هستند آن مواد غذايي باعث مي‌شوند كه قندهاي موجود در آن به صورت تدريجي در بدن آزاد شوند بنابراين قندخون را بالا نمي‌برند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نان ، سلامت ، غذا ، مواد ، غذایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.