سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوري مالكي خواستار مشخص شدن موضع گروه هاي سياسي عراق در مورد مبارزه با تروريسم شد

نخست وزير عراق در سخناني از احزاب و گروه هاي سياسي اين كشور خواست موضع خود را در قبال مبارزه با تروريسم ابراز دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شفق نيوز:"نوري مالكي" روز چهارشنبه در سخناني از احزاب و گروه هاي سياسي عراق كه تاكنون موضع خود را در مورد عمليات نيروهاي مسلح عليه گروه هاي تروريستي در غرب اين كشور اعلام نكردند خواست موضع خود را در اين باره ابراز داشته وآنها را به آنچه كه وي پيوستن به جنگ با جهادي ها توصيف كرد،فراخواند.

نوری مالکی پيش از اين گفته بود:به درخواست مردم وعشایر استان الانبار نیروهای نظامی دراین استان می مانند و برای تامین امنیت نیروها تقویت می شوند.

در پی برچیده شدن خیمه های تحصن در "الانبار"، مالکی دستورداده بود که با خروج نیروهای نظامی امنیت این استان به نیروهای پلیس سپرده شود که تروریست های القاعده با سوء استفاده از این فرصت بار دیگر به مراکز دولتی و نیروهای نظامی حمله کردند.

وري المالکي نخست وزير عراق از نيروهاي نظامي و ارتش عراق در جنگ عليه تروريست هاي القاعده  قدرداني کرد و گفت از نقش عشاير اصيل عراق که از حق و عدالت و هموطنان نظامي خود حمايت کردند نيز  قدرداني مي کنم.

وي گفت: هدف و خواست القاعده محاصره کردن مردم و گرسنه نگه داشتن آنها در استان الانبار و همه شهرهاي آن مانند الرمادي و فلوجه است. القاعده حتي به مراکز و انباره مواد غذايي و خودروهاي حامل مواد غذايي حمله مي کند که اين نشان دهنده وحشيگري اين گروه است.

 نوري المالکي از کساني که آنها را «عاملان يا غافلان در شبکه القاعده» توصيف کرد خواست به خود آيند و صفحه جديدي در زندگي خود باز کنند که دولت عراق از آنها استقبال مي کند.

به گزارش اين شبکه، مالکي بازگشت عناصر شبکه القاعده به مناطقي  که از آن خارج شده اند را «رؤياي ابليس» توصيف و تاکيد کرد مگر اينکه اجساد بي جان آنها به اين مناطق بازگردند.نوري المالکي تاکيد کرد انتخابات آينده حتي يک روز هم به تعويق نخواهد افتاد و همه تدابير لازم براي اجراي انتخابات اتخاذ شده است.

در همين حال، نوري المالکي از گروه هاي سياسي عراق خواست براي گفتگو و انعطاف نشان دادن  به يکديگر  تلاش کنند. وي گفت: «ما نمي خواهيم انتخابات به هر دليلي حتي يک روز به تعويق بيفتد. دولت براي اجراي انتخابات آماده است. ما نمي خواهيم هيچ خلل و نقصي در اين فرايند ايجاد شود زيرا انتخابات يکي از عمده ترين فرايند هاي سياسي در کشور است.»

 نوري المالکي تاکيد کرد تا زماني که عشاير براي رويارويي با القاعده و اخراج آنها اعلام آمادگي مي کنند ارتش وارد عمل نخواهد شد. من آنها را به ضرورت اقدام در اين خصوص  دعوت مي کنم و از آنها حمايت و پشتيباني مي کنم و ارتش در اين خصوص آماده عمل است.

من از آنها مي خواهم که مانع از اقدام اشرار شوند و آنها را از شهرهاي خود خارج کنند تا نيروهاي امنيتي و مسلح آنها را هدف قرار دهند. من از هموطنان خود در فلوجه و الانبار مي خواهم که با اتحاد و همدلي در اين خصوص عمل کنند.

وی تاکید کرد : خواست افراد مسلح و القاعده در عراق متوقف کردن فرايند سياسي است. آنها به دمکراسي، آزادي، انتخابات و چيزي به نام جابجايي قدرت ايمان ندارند. از اين رو، يکي از اهداف آنها جلوگيري کردن از برگزاري انتخاباتي است که ما در آستانه آن قرار داريم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نوری ، مالکی ، عراق ، داعش ، تروریست ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.