سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

دعوت رئیس‌جمهور از روسای کمیسیون‌های مجلس برای ارائه نظراتشان درباره هدفمندی یارانه‌ها/ بدون دغدغه پاسخ نمایندگان را می‌دهیم

سخنگوی دولت از دعوت رئیس‌جمهور از روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس برای ارائه نظراتشان درباره هدفمندی یارانه‌ها در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: اظهار نظر و جمع‌بندی درباره موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها و چگونگی اجرای آن با عنایت به مطالعات تیم اقتصادی دولت امروز در جلسه هیئت وزیران مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر تصمیم جلسه امروز هیئت وزیران قرار است رئیس‌جمهور فردا با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و تعدادی از نمایندگان اقتصادی دیدار داشته و جلسه‌ای را برگزار کند تا این قانون به صورت دقیق اجرایی شود.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت درصدد است تا در راستای اجرایی‌شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آن را در قالب یک لایحه جامع به مجلس تقدیم کند البته برخی از نمایندگان درخواست دادند که این لایحه به صورت تبصره‌ به مجلس ارائه شود که ما در حال بررسی آن هستیم.

وی افزود: درصدد هستیم تا قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را در قالب یک تبصره الحاقی به مجلس ارسال کنیم و اگر در قالب یک تبصره نتوانستیم، آن را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارسال خواهیم کرد.  
 
سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی درباره دادن سه کارت زرد از سوی نمایندگان مجلس به وزرای دولت اظهار داشت: دولت در قبال واکنش نمایندگان مجلس که در چارچوب قانون است رویکردی ندارد و وزرا نیز به وظایف خود ادامه خواهند داد.
 
وی افزود: با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس وزرا باید به هر سوالی که نمایندگان دارند پاسخ دهند بنابراین ما بدون دغدغه جواب نمایندگان مجلس را می‌دهیم و حق آن‌ها را در این زمینه محترم می‌شماریم.  
 
نوبخت همچنین درباره نامه احمد توکلی پیرامون حوادثی که در وزارت صنعت و معدن در حال رخ دادن است، گفت: پس از بررسی به موقع پاسخ این موضوع را خواهیم داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مکانیزم لازم برای شناسایی دهک‌ها در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت مشخص شده است، گفت: کمیته‌ای را در این خصوص در دولت تشکیل داده‌ایم تا گزارشی را از درخواست‌های مورد نظر در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بررسی کند.
 
نوبخت همچنین درباره ضرورت توجه دولت به نیازهای بخش تولید و سرمایه در گردش آن‌ها اظهار داشت: بانک مرکزی در جهت سرمایه‌های در گردش واحدهای تولیدی خود را موظف می‌داند و ضمن حمایت از تولید به مردم نیز فکر می‌کند.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: اینکه برخی از واحدهای تولیدی قیمت‌ها را با افزایش ارز بالا می‌برند خلاف انصاف است ولی دولت در این زمینه از حقوق مردم حمایت می‌کند.
 
وی افزود: عددی را که به عنوان برابری نرخ ارز و دلار از سوی دولت مشخص شده مجلس نیز تایید کرده است و ما امیدواریم رفته رفته شرایط اقتصادی بهتر شود.
 
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا دستور رئیس‌جمهور درباره مبارزه با ویژه خواری شامل اعضای دولت نیز می‌شود، تاکید کرد: دولت هر نوع تخلفی را چه در مجموعه ستاد دولت و چه در بیرون رخ دهد با آن برخورد می‌کند.  
 
وی افزود: دکتر روحانی همان طور که در برنامه‌های انتخاباتی خود مطرح کرد به صورت جدی با فساد برخورد می‌کند.
 
سخنگوی دولت درباره برنامه قوه مجریه در راستای جلوگیری از مهاجرت به تهران گفت: در خصوص بحث انتقال مرکز سیاسی کشور دولت یازدهم مصمم است کاستی‌ها را برطرف کند.  
 
وی افزود: با توجه به اینکه شخص رئیس‌جمهور در زمان ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک در این زمینه بررسی‌های جدی را انجام داده و کتابی را هم درباره این موضوع دارد که امیدواریم منتشر شود، به طور حتم دولت راهکاری را در این باره اتخاذ خواهد کرد.  
 
وی ادامه داد: در ارتباط با عدم مهاجرت به شهرهای بزرگ به طور حتم اگر امکانات خوب در شهرهای کوچک توزیع شود هیچگاه مردم ترجیح نخواهند داد در فضای آلوده زندگی کنند.  
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: فقدان امکانات لازم در شهرهای کوچک به ویژه موضوع تحصیل و اشتغال سبب مهاجرت به تهران شده است که به طور حتم با برقراری امکانات لازم می‌توان اسباب مهاجرت مردم به شهر تهران را گرفت.  
 
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا توزیع سبد کالایی سبب گسترش دلالی در بازار خواهد شد، اظهار داشت: به طور حتم اگر افراد برای تامین نیازهای خود سبد کالایی داشته باشند بخشی از مشکلات آن‌ها حل و در نتیجه از فشار تورمی کاسته می‌شود زیرا میزان تقاضا با توزیع سبد کالایی کم خواهد شد.  
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره رسیدگی به پرونده موسوی و کروبی به عنوان سران فتنه گفت: اطلاعات موجود درباره این موضوع را در ارتباط با رسیدگی به پرونده موسوی و کروبی سخنگوی دستگاه قضا باید پاسخگو باشد.  
 
نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتخاب استاندار خراسان رضوی و شروع سفرهای استانی دولت اظهار داشت: اینکه سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها از چه زمانی شروع شود ، در حال بررسی است و ما درصدد هستیم از نکات مثبت سفرهای گذشته در این سفرها استفاده کنیم.
 
وی درباره انتخاب استاندار خراسان رضوی نیز خاطر نشان کرد: وزیر کشور هنوز فردی را برای استانداری خراسان رضوی معرفی نکرده‌ است.
 
نوبخت در ادامه درباره عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی تاکید کرد: ما عضو ناظر این سازمان بوده‌ایم اما عضویت ما به صورت کامل منوط به بهبود روابط ایران با کشورهای توسعه‌یافته است و این موضوع به نتایج ژنو گرفته خورده است.  
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا جامعه هدف برای سبد کالایی از سوی دولت مشخص شده است، گفت: در جلسه امروز هیئت دولت صحبتی را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره این موضوع داشته‌ایم، ما قطعا به گونه‌ای عمل می‌کنیم که تمام کسانی که استحقاق دریافت این سبد را دارند این سبد به آن‌ها واگذار شود.  
 
وی افزود: ممکن است در مرحله نخست توزیع سبد کالایی تفاوت‌هایی وجود داشته باشد اما ما به طور حتم نهادهایی را معرفی خواهیم کرد تا توزیع سبد کالایی در بین خانواده‌هایی که استحقاقشان را دارند به خوبی انجام گیرد.  
 
سخنگوی دولت درباره پرداخت حق مسکن اظهار داشت: این موضوع مصوبه هیئت وزیران برای سال 92 بوده و نه سال آینده که باید انجام شود.  
 
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در جلسه امروز هیئت دولت نسبت به قیمت حامل‌های انرژی نیز تصمیمی اتخاذ شد، خاطر نشان کرد: گزینه‌های مختلفی در جلسه امروز مطرح و جمع بندی ارائه شد که در زمان مغتنم آن را بیان خواهیم کرد.  
 
وی تصریح کرد: توزیع سبد کالایی در بهمن ماه و اسفند ماه در بین مردم صورت خواهد گرفت.
 
سخنگوی دولت در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا دولت شکایتی را از بابک زنجانی به دلیل عدم پرداخت بدهی خود انجام خواهد داد تاکید کرد: در حال حاضر پرونده در دست بررسی قوه قضاییه است.  

انتهای پیام/ 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.