سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

راز حمایت منافقین از تروریست‌های وابسته به القاعده چیست؟

نگاهی گذرا به سایت‌های گروهک تروریستی منافقین نشان می‌دهد که عوامل منافقین به شدت خواهان سوق یافتن تحولات عراق به نفع گروه‌های تندرویی است که خواهان برقراری حکومت مد نظرشان در این کشور و سوریه هستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، منافقین به صورت علنی از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده موسوم به داعش حمایت می‌کند.
 
نگاهی گذرا به سایت‌های این گروهک نشان می‌دهد که عوامل منافقین به شدت خواهان سوق یافتن تحولات به نفع گروه‌های تندرویی است که خواهان برقراری حکومت مد نظرشان در عراق و سوریه هستند.
 
سایت‌ها و رسانه‌های منافقین هرگونه اقدام دولت نوری‌المالکی نخست وزیر عراق در بازپس گیری فلوجه و الرمادی را سرزنش کرده و شدیدا به باد انتقاد می‌گیرند.
 
حمایت منافقین از داعش محدود به تحولات عراق نیست؛ پیشتر حتی رسانه‌های غربی از حضور اعضاء این گروهک تروریستی در کنار عوامل تروریستی داعش در سوریه علیه بشار اسد خبر داده بودند.
 
اما چرا منافقین تا این اندازه از داعش حمایت می‌کند؟ به عبارتی چه سری در حمایت مطلق عوامل منافقین از گروه‌های تندرو وابسته به القاعده وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید به دو مولفه مهم توجه کرد؛ مولفه نخست شیوه و عملکرد داعش است، این امر بیش از هر چیزی برای منافقین جذابیت دارد.  

داعش نشان داده که یک گروه تروریستی و خشونت‌طللب تمام عیار است؛ آنها به بدترین و بی‌رحم‌ترین شکل ممکن به خشونت دست می‌زنند، با رعب و وحشت بسیار به شهرها وارد شده و بلافاصله دست به تفنگ‎ها می‌برند و شلیک می‌کنند.
 
این شیوه و الگوی خشن داعش یادآور حمله منافقین به برخی شهرهای مرزی ایران در عملیات معروف مرصاد است، منافقین نیز به شدت علاقه‌مند چنین الگوی رفتار توحش‌آمیزی هستند.
 
گروهک تروریستی منافقین به دلیل تعریف استراتژی خود بر پایه حملات مسلحانه تروریستی و در عین حال ناکامی در این راه حال شاهد ظهور گروهی است که همانند دیدگاه‌های تروریستی این تشکیلات را در منطقه‌ای دیگر پیاده می‌کند.

مولفه دوم به شباهت این دو در برداشت‌های تحجر‌آمیز و عقب افتاده‌ای است که از اسلام ارائه می‌کنند؛ داعش راوی برداشتی از اسلام است که جامعه را به سمت قهقرا پیش می‌برد.
 
این دیدگاه به دیدگاه طالبانی معروف است و بدون تحمل هیچگونه مدارا با مخالفان، معتقد به حذف آنها به خشن‌ترین شکل ممکن است.

منافقین نیز مانند این گروه دارای افکار بسیار جزمی و انحرافی ایدئولوژیک است که باعث مطلق‌نگری آن شده است.
 
البته دلایل سیاسی نیز در حمایت منافقین از داعش تاثیر گذارند، اما مشخصا افکار و اندیشه‌های عقب افتاده و روش‌های تروریستی از مهمترین ویزگی‌های مشترک داعش و منافقین و حمایت این فرقه از تندروهای وابسته به القاعده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: منافقین ، حمایت ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.