سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران :

"ايران" مقام اول "ترانزيت" منطقه را کسب می کند

قائم مقام وزير راه و شهرسازي گفت : با توجه به موقعيت لجستيکي و ترانزيتي ايران در منطقه و جهان ، استفاده از امتيازات حمل و نقل چند وجهي و مزيت هاي اقتصادي ، کشورمان را تا پنج سال آينده به مقام اول ترانزيت در منطقه تبديل مي کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، علي محمد نوريان در سومين نشست شوراي سياست گذاري دومين همايش توسعه حمل و نقل چند وجهي افزود: دسترسي به آب هاي آزاد، موقعيت ويژه خليج فارس و درياي خزر، موقعيت ويژه لجستيکي براي کشورهاي همسايه و منطقه و مزيت اقتصادي ايران براي کشورهاي اروپايي و کشورهاي شرق آسيا؛ ايران را به يک منطقه ويژه براي ترانزيت و حمل کالا تبديل کرده است. 

وي ادامه داد: با توجه به مزيت هاي ايران در حوزه حمل و نقل، توسعه حمل و نقل چند وجهي مي تواند زنجيره مزيت هاي اقتصادي کشورمان را به عنوان مسير اصلي حمل و نقل در منطقه تکميل کند. 

قائم مقام وزير راه و شهرسازي با اشاره به پيوستن ايران به کنوانسيون حمل و نقل چند وجهي تصريح کرد: برگزاري همايش توسعه حمل و نقل چند وجهي مي تواند نقش تعيين کننده اي در تدوين لايحه حمل و نقل چند وجهي کشور داشته باشد و شرايط را براي شکل گيري و اجرايي شدن آئين نامه هاي مرتبط انکتاد فراهم آورد. 

وي بر اهميت برقراري ارتباط ميان قطب هاي حمل و نقل چند وجهي در کشور همانند مناطق آپرين، اميرآباد، رازي، بافق، زاهدان و سرخس، فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) و بنادر کشور از جمله بندر عباس تاکيد کرد.

نوريان گفت : با توجه به اهميت باز نشدن کانتينر در مسير جا به جايي بار، نياز به توسعه حمل و نقل چند وجهي بيش از پيش مشهود است که با ايجاد يک کانون متمرکز و متولي حمل و نقل چند وجهي در کشور تحقق خواهد يافت. 

رئيس شوراي سياست گذاري دومين همايش توسعه حمل و نقل چند وجهي اظهار داشت: در اين همايش به موضوع هايي مانند چگونگي طراحي نظام حمل و نقل چند وجهي، ضرورت طراحي لايحه حمل و نقل چند وجهي، برقراري ارتباط با وضع قبل از ارائه لايحه، ارتباط اين لايحه با قوانين حوزه هاي مرتبط و معاهدات و قوانين بين المللي و دستاوردهاي نظام حمل و نقل چند وجهي براي ديگر حوزه هاي اقتصادي کشور پرداخته مي شود. 

وي گفت: اين همايش نقش تاثيرگذاري بر ايجاد فضاي لازم براي آشنايي و ورود شرکت هاي حمل و نقلي براي مسئوليت پذيري در راهگذرهاي حمل و نقل ترکيبي و همچنين تعريف و اعطاي مجوز شرکت حمل و نقل ترکيبي به شرکت هاي موجود يا ايجاد شرکت هاي جديد در کشور دارد. 

نوريان از تعيين حمايت هاي لازم و ارائه تسهيلات به منظور ترغيب سرمايه گذاران براي ورود به اين حوزه و تقويت ، گسترش و حمايت از سازمان هاي مردم نهاد و تشکل هاي صنفي به عنوان ديگر برنامه هاي اين همايش نام برد.

وي اظهار داشت: با توجه به جهاني شدن حمل و نقل چند وجهي در سال هاي اخير، اقدامات انجام گرفته در کشور اغاز مناسبي براي توسعه اين بخش است. 

نوريان با تاکيد بر اينکه بايد براي عضويت و پيوستن به همه کنوانسيون ها و معاهدات جهاني و منطقه اي در تمامي زير بخش هاي چهار گانه حمل و نقل اقدام شود، گفت: در مرحله بعد براي تصويب اين عضويت ها در مجلس شوراي اسلامي اقدام خواهد شد تا فرصت تهيه مستندات قانوني لازم فراهم شود. 

دومين همايش توسعه حل و نقل چند وجهي 26 تا 28 بهمن ماه در هتل المپيک تهران برگزار مي شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، ترانزیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.