سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي:

"خودکفایی"80 درصدی ایرانیان در ساخت "واحدهای پالایشی"

مديرعامل شرکت بازرگاني نفت ايران با اشاره به توانايي 80 درصدي شرکت هاي ايراني در طراحي و ساخت واحدهاي پالايشي گاز گفت: نگراني هاي حاصل از خروج کارشناسان خارجي از صنعت نفت بي مورد است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، سيف اله جشن ساز  در مراسم توديع سعيد حافظي مديرعامل پيشين و معارفه رهام قاسمي مديرعامل جديد شرکت توسعه پترو ايران گفت : فلسفه ايجاد شرکت هايي همچون پترو ايران به عهده گرفتن پروژه هايي بود که پيش از انقلاب با همکاري شرکت هاي بين المللي اجرا مي شد.

وي با اشاره به اين که پيش از پيروزي انقلاب اسلامي ، طراحي، مهندسي تفصيلي و تهيه کالا و يک واحد ساده مثل نمک زدايي، به عهده خارجي ها بود، افزود: در آن زمان اجراي اين گونه پروژه ها از سوي شرکت هاي ايراني ، رويايي بيش نبود.

جشن ساز ايجاد شرکت هاي توانمند ايراني در بخش هاي خشکي و فراساحل را در از بين رفتن خلاء هاي موجود در اين بخش ها کارساز دانست و گفت: در پيچيده ترين بخش هاي صنعت نفت و گاز ، شرکت هاي ايراني کار طراحي و مهندسي تفصيلي و حتي نصب و اجرا را انجام مي دهند.

مديرعامل شرکت بازرگاني نفت ايران  يادآوري اين که پيش از انقلاب توليد گاز ايران 100 ميليون متر مکعب بوده است، تصريح کرد: امروزه توليد گاز افزون بر 600 ميليون مترمکعب در روز است و با تکميل فازهاي پارس جنوبي به يک ميليارد مترمکعب خواهد رسيد.

وي با اشاره به توانايي شرکت پتروايران براي حضور در طرح  هاي بين المللي و داخلي در بخش هاي بالادستي گفت: بايد بستر مناسب براي حضور پررنگ تر اين شرکت در صنعت نفت فراهم شود تا اين شرکت بتواند همچون گذشته در صحنه توليد نفت و گاز کشور موفق حاضر شود.

جشن ساز اعلام کرد: شرکت توسعه پترو ايران آمادگي مذاکره با شرکت هاي خارجي براي فاينانس در داخل صنعت نفت ايران را دارد.

شرکت توسعه پترو ايران يکي از شرکت هاي تابعه شرکت بازرگاني نفت ايران است.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.