سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت رئیس ستاد ارتش آمریکا با اعزام نیروی نظامی به عراق

ژنرال "ری اودیرنو" فرمانده ارتش آمریکا که نیروهای آمریکایی را در حین جنگ عراق رهبری می‌کرد، با اعزام نیروی رزمی آمریکا برای کمک به نیروهای دولت عراق در مبارزه با شورشیان وابسته به القاعده که کنترل فلوجه را به دست گرفتند، مخالفت کرد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، وی روز سه‌شنبه تأکید کرد که بسیار متأسف است که دولت عراق کنترل شهرهای کلیدی در استان ناآرام الانبار را از دست داده است.

اودیرنو اعلام کرد که رویکرد مناسب آمریکا در حال حاضر این است که همچنان به تعامل دیپلماتیک خود ادامه دهد و به رهبران دولت عراق کمک کند تا نظام سیاسی خود را به مسیر اصلی بازگردانند.

فرمانده ارتش آمریکا در ادامه افزود، علیرغم یکسری مشکلات و موانع اخیر در عراق، هنوز پتانسیل آن وجود دارد که این کشور به یکی از همپیمانان مستحکم و قوی آمریکا تبدیل شود و چشم‌انداز امیدوارکننده هم‌اکنون تاحدودی متزلزل به نظر می‌آید.

اودیرنیو بعنوان رئیس ستاد ارتش در باشگاه ملی مطبوعات این اظهارات را بیان کرد.

استفان وارن سخنگوی پنتاگون روز گذشته اعلام کرده بود که آمریکا از طریق یکصد نفر از پرسنل نظامی خود که همچنان در سفارت آمریکا در بغداد مستقر هستند، اطلاعاتی را در اختیار نیروهای دولت نوری المالکی قرار می‌دهد و در سطح وزرا به دولت مالکی مشاوره می‌دهد.

درگیری‌ها در استان الانبار عراق چند روزی است که ادامه دارد و در برخی اخبار گزارش شد که گروههای القاعده کنترل فلوجه را به دست گرفته بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.