سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمران الزعبي:

دمشق از حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه حمایت می‌کند

وزیر اطلاع رسانی سوریه از حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 در سوئیس حمایت کرد و گفت: دمشق از حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الميادين: "عمران الزعبی" روز سه شنبه در سخناني گفت:هر كسي كه بر ضد نظام سوريه دست به سلاح ببرد،تروريست است و با آن بر اين اساس رفتار مي كنيم.

وي در ادامه با بيان اينكه تمامي اسامي كه از ارتش آزاد،داعش و غير از اينها مي‌شنويم گروه هاي تروريستي هستند گفت:تمامي گروه هاي مسلح ستيزه جو،گروه هاي تروريستي به شمار مي‌روند.

وزير اطلاع رساني سوريه در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد:دولت و ارتش سوريه صرف نظر از اسامي گروه هاي تروريستي به مقابله با تروريسم مي‌پردازند.

"الزعبي" همچنين با اشاره به اينكه تمامي تلاش ها براي زيبا جلوه كردن برخي از گروه هاي مسلح كه آنها را به تروريست معتدل و تروريست افراطي تقسيم مي‌كنند رد شدني است افزود:تصميم گيري براي برگزاري كنفرانس ژنو2 پيش از انفجارهاي اخير روسيه اتخاذ شده بود.

وي گفت:آن كسي كه در روسيه خود را منفجر كرد همان كسي است كه در سوريه و عراق خودش را منفجر مي‌كند.

وزير اطلاع رساني سوريه ادامه داد:طرف اطلاعاتي كه در پس انفجارهاي روسيه،سوريه و عراق قرار گرفته يكي است.هنگامي‌كه طرفي داراي ميلياردها دلار باشد اين به معناي اين نيست كه مي‌تواند هرچه كه مي‌خواهد انجام دهد و هرجا را منفجر كند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه از حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 در سوئیس حمایت کرد و گفت: دمشق از حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه حمایت می‌کند. 

"عمران الزعبي" تصريح كرد:سوريه حق دارد از امنيت ملي خود در مقابل تروريسم هركجا كه باشد،دفاع كند.

وي در ادامه عنوان كرد:در صورتي‌كه مخالفان كنفرانس ژنو2 را به شكست بكشانند پس گفتگوي داخلي سوري-سوري برگزار مي‌شود ومن مخالفان را به خواندن خوب بيانيه ژنو1 براي فهم آن نصيحت مي‌كنم.

وزير اطلاع رساني سوريه در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد:من اطمينان دارم كه تصميم ملت سوريه براي نامزد شدن "بشار اسد" در انتخابات رياست جمهوري آتي وجود داشته و وي رئيس جمهور سوريه خواهد شد.

"الزعبي" همچنين اظهار داشت:روابط سوريه با ملت تركيه با بحران ها تغيير نخواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه عمليات ورود ستيزه جويان به سوريه از طريق مرز اردن به شكل گسترده اي وجود دارد افزود:از اين طريق قاچاق سلاح صورت مي‌گيرد.

وزير اطلاع رساني سوريه با بيان اينكه سوريه توانايي همكاري با دولت اردن براي برقراري امنيت در مرزها را دارد اضافه كرد:اين اقدام در صورتي است كه دولت اردن عزم آن را داشته و به فشارهاي عربستان سعودي پاسخ ندهد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.