سفارت عربستان سعودي در لبنان در بيانيه اي خواستار استرداد جسد ماجد الماجد عامل حمله به سفارت ايران در بيروت و سركرده سابق گروه تروريستي عبدالله عزام به اين كشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النهار:سفارت عربستان سعودي در لبنان روز سه شنبه در بيانيه اي خواستار استرداد جسد "ماجد الماجد" سركرده سابق گروه تروريستي عبدالله عزام به اين كشور بنابر درخواست برادر او شد.

عربستان پس از بازداشت ماجد الماجد،سرکرده گروه تروريستي "عبدالله عزام" ، به لبنان فشار آورده بود تا وي را به عربستان تحويل دهد.

اين تروريست عربستاني که اطلاعات محرمانه گسترده‌اي در اختيار داشت در بسياري از کشورها از جمله عربستان ، عراق، سوريه، لبنان، افغانستان و پاکستان فعال بود و با رهبران سطح متوسط و رده بالاي القاعده همکاري داشت.

گروه تروريستي "عبدالله عزام" ، مسووليت بمب‌گذاري‌ها مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت و ترور حسن هولو اللقيس ، فرمانده ارشد حزب الله لبنان را در اين کشور بر عهده گرفته است.
19 نوامبر 2013 براثر دو انفجار تروريستي نزديک سفارت ايران در بيروت، 25 نفر از جمله ابراهيم انصاري، رايزن فرهنگي سفارت ايران در لبنان شهيد و بيش از 150 نفر زخمي شدند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار