سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگنه در جمع خبرنگاران:

بابک زنجانی بدهی 2 میلیارد یورویی خود را به وزارت نفت پرداخت نکرده است

وزیر نفت گفت: بابک زنجانی بدهی دو میلیارد یورویی خود را به وزارت نفت واگذار نکرده و اسناد ارائه شده از سوی وی به بانک مرکزی در راستای پرداخت بدهی از سوی این بانک پذیرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه گردهمایی استانداران در جمع خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه بدهی 2 میلیارد یورویی بابک زنجانی به این وزارتخانه پرداخت شده است، گفت: بابک زنجانی بدهکاری 2 میلیارد یورویی خود را به وزارت نفت پرداخت نکرده و اسنادی هم که در بانک مرکزی ارائه کرده از سوی این بانک مورد پذیرش قرار نگرفته است.

وی با اشاره به جلسه امروز خود با استانداران سراسر کشور افزود: در جلسه امروز بنده درباره وضعیت گاز کشور مطالبی را به مدیران استانی منتقل کردم تا مصرف گاز را کاهش بدهند.

زنگنه تصریح کرد: ما باید تا آخر سال 92، 6 فاز پارس جنوبی در مدار قرار می‌دادیم که این موضوع امکان‌پذیر نخواهد بود از این رو در صددیم تا با اعمال محدودیت‌هایی در راستای کاهش مصرف گاز وارد عمل شویم.

زنگنه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا وزارت نفت برای افزایش ظرفیت نفت و گاز کشور برنامه‌ای دارد، گفت: در معقوله گاز تمام فشار خود را قرار داده‌ایم تا به اهدافمان دست پیدا کنیم اما ذکر این نکته الزامی است که امیدواریم تا آخر سال 93 بتوانیم بخشی از گاز را وارد مدار کنیم و برای تولید نفت برنامه درازمدت داریم.

وی درباره سرمایه‌گذاری نیروهای خارجی در صنعت نفت تصریح کرد: درباره این موضوع صحبت‌هایی شده ولی تا به امروز به تعهد و یا انعقاد قراردادی در این زمینه دست پیدا نکرده‌ایم.

زنگنه درباره عدم خصوصی‌سازی در بخش نفت گفت: بنده باید صراحتا بگویم که اظهارنظرهای مطرح شده درباره اینکه وزارت نفت به خصوصی‌سازی در این بخش اعتقاد ندارد جنگ روانی است و بنده درباره این موضوع هیچ صحبتی نکرده‌ام.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از بخش‌ها در پالایشگاه‌ها به بخش‌های خصوصی واگذار شده است اما به طور حتم ما نمی‌توانیم برخی از شرکت‌ها مثل شرکت پخش را به بخش خصوصی واگذار کنیم زیرا این موضوع خلاف اصل 44 است.

وزیر نفت درپاسخ به سوالی درباره واردات بنزین چینی بهکشور اظهار داشت: تا به امروز هیچگونه بنزین خارجی غیر استانداردی به کشور وارد نشده است البته باید بگویم مقداری بنزین خریداری شده است که بنده نمی‌دانم متعلق به کدام کشور است و از کجا خریداری شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، حاشیه ، وزارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.