بهمنی گفت:بابک زنجاني به هيچ عنوان ارتباطي با ما نداشته و من نمي‌دانم که ارتباطش با کجا بوده ما نمي‌توانيم به وزارت نفت ابلاغ کنيم که پول حاصل از فروش نفت را آمارش را به ما بدهند هر کس خودش خوب و بد را تشخيص مي‌دهد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهمني رئيس کل سابق بانک مرکزي با بيان اين مطلب گفت: بابک زنجاني به هيچ عنوان ارتباطي با ما نداشته و من نمي‌دانم که ارتباطش با کجا بوده ما نمي‌توانيم به وزارت نفت ابلاغ کنيم که پول حاصل از فروش نفت را آمارش را به ما بدهند هر کس خودش خوب و بد را تشخيص مي‌دهد. 

وي افزود: باز مي‌گويم به هيچ عنوان بابک زنجاني هيچ بدهي در دولت گذشته نداشته و پولي واريز نکرده است. 

رئيس کل بانک مرکزي عنوان کرد: از زماني که صادرات نفت به ما تحريم شد پول نفت را از طريق روش‌هاي ديگر به کشور باز مي‌گرداندند که کاملا قانوني بوده است.

وي ادامه داد: به هيچ عنوان من اصلا در اين زمينه وارد نشدم و اصلا اين موضوع به ما ارتباط نداشته مجبور به فروش نفت و دريافت پول آن وزارت نفت است و اين وزارتخانه هر درآمدي که از محل فروش نفت حاصل مي‌شده را به خزانه واريز مي‌کرده است و اگر نفتي هم نمي‌فروخت ما نمي‌توانستيم وارد اين موضوع شويم که پول به حساب خزانه وارد کند خداييش به هيچ عنوان من موارد اين موضوعات نشدم. 

وي در رابطه با اين موضوع که گفته مي‌شود بانک مسکن يک بانک ورشکسته است گفت: ما يک موسسه مالي و اعتباري را نمي‌گذاريم ورشکسته شود. ضمن آنکه يک بانک دولتي به هيچ عنوان نمي‌تواند ورشکسته شود بانک مسکن در مقابل تمام تسهيلاتي که داده وسايق محکمي را دريافت کرده است. 

وي افزود: بانک مسکن تنها بانکي است که مطالبات معوق آن نسبت به ميزان تسهيلات پرداختي بسيار کم بوده است.

به گفته رئيس کل سابق بانک مرکزي پشتوانه بانک مسکن اموال غيرمنقول است به همين علت اين بانک در قبال اخذ وسائق محکم مانند سفته و اسناد تجاري اقدام به پرداخت تسهيلات مي کند. 

***توصيه مسکني بهمني به سيف 

بهمني در ادامه به سيف رئيس کل جديد بانک مرکزي توصيه کرد که در بخش مسکن بايد از منابع ساير بانک‌ها هم استفاده کند. 

به گفته بهمني بايد بازارمسکن رونق بگيرد ضمن آنکه در بخش‌هاي سياستي نظارتي که تهيه شده بود برنامه‌ريزي گرديد که سال اول بانک‌ها 25 درصد از منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دهند. که بعد اين رقم به 20 درصد تغيير يافت. که منتها متأسفانه ساير بانک ها فقط بين 7تا8 درصد از منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دادند و فقط بانک مسکن سهميه 20 درصدي را به مرحله اجرا گذاشت.  

انتهای پیام/
برچسب ها: بهمنی ، سیف ، بانک ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار