سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام حمایت مسکو از سیاست‌های نوری المالکی

وزارت امور خارجه روسيه روز دوشنبه در بيانيه اي اعلام کرد مسکو از مقامات عراقي در مبارزه با افراط گرايي حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، وزارت امور خارجه روسيه همچنين در اين بيانيه تاکيد کرد اين کشور تروريستم را در همه اشکال آن محکوم 
مي کند.

وزارت امور خارجه روسيه همچنين در اين بيانيه افزود : اقدامات تروريستي که تلفات انساني زيادي را از جمله در ميان غيرنظاميان بر جاي مي گذارد، تقريبا هر روز در عراق صورت مي گيرد و تنها در تاريخ پنجم  ژانويه بر اثر انفجار خودرو در بغداد، پايتخت عراق پانزده نفر کشته و بيش از 40 نفر ديگر نيز مجروح شده اند.

در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه همچنين آمده است : خونريزي هاي ناشي از درگيري هاي مسلحانه در استان الانبار ادامه دارد و نيروهاي دولتي اين کشور در حال به عقب راندن القاعده و شبه نظاميان گروه دولت اسلامي عراق و شام از مناطق فلوجه و رمادي هستند.

وزارت امور خارجه روسيه تاکيد کرد : مسکو  تروريسم را در همه اشکال آن به شدت محکوم مي کند.

در اين بيانيه آمده است : ما فکر مي کنيم که خشونت بين مذهبي مورد تنفر واقع شده است و مطمئن هستيم که افزايش خشونت هاي کنوني در عراق ريشه مذهبي دارد و در درجه اول به تحولات جديد در کشور همسايه عراق يعني سوريه مربوط مي شود.

وزارت امور خارجه سوريه همچنين اعلام کرد : تروريست هاي القاعده و گروه هاي وابسته به آن که در حال حاضر در عراق و سوريه فعاليت مي کنند، هيچ حد و مرزي را نمي شناسند و باعث کشتار مردم و آزار و اذيت غير نظاميان هستند.

وزارت امور خارجه روسيه همچنين تاکيد کرد مسکو از سياست دولت عراق در مبارزه با افراطي گري و تروريسم  و کمک هاي تسليحاتي و نظامي را در اين مبارزه به دولت عراق پيشنهاد مي کند.

وزارت امور خارجه روسيه همچنين در پايان تاکيد کرد : ما متقاعد شده ايم که تنها راه موثر براي جلوگيري از اقدامات تبهکارانه، حل فوري بحران سياسي در سوريه و همچنين برقراري آشتي ملي در جهت منافع همه گروه هاي سياسي، قومي و مذهبي در عراق است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، مسکو ، مالکی ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.