سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران خبر داد:

جامعه "فیزیوتراپی" ایران با مشکلات زیادی روبرو است

دکتر امامی گفت: اخیرا وزارت علوم و دانشگاه علمی کاربردی بدون اطلاع "وزارت بهداشت "مجوز‌هایی برای درمان صادر کرده‌اند که خارج ای حیطه‌کاری و تخصصی آن‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر امامی دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران در حاشیه کنفرانس خبری تازه‌های الکتروتراپی گفت:دخالت افراد غیر متخصص در حوزه‌ی درمان و سلامت افزایش پیدا کرده و این امر آسیب‌های جبران ناپذیری به عموم افراد جامعه وارد می‌آورد و ضرورت دارد در حداقل زمان به این موضوع از طرف ارگان‌های زیربط رسیدگی شود.

وی ادامه داد:5  سال است که درگیر پیگیری دکتری حرفه‌ای دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیوتراپی هستیم ولی متاسفانه به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم فقط به مرحله اول آن دست یافته‌ایم.

امامی افزود: ارتقا شغلی جامعه فیزیوتراپی از دیگر مشکلاتی است که این افراد با آن روبرو هستند که این امر برای قشر از پزشکان جامعه هنوز اجرا نشده است.

نبود پست سازمانی و هیات علمی بیمارستان‌ها از دیگر مشکلات این پزشکان است. فیزیوتراپ‌هایی که در بیمارستان‌ها استخدام می‌شوند، باید دارای پست سازمانی باشند، تا بتوانند در آن بیمارستان تشکیل گروه تخصصی دهند. همچنین حق فنی بخش فیزیوتراپی برای شخص پزشک فیزیوتراپی است و دیگران نباید به این حقوق تعرض کنند.

وی با بیان این‌که آرایشگا‌ه‌ها و باشگاه‌های ورزشی در دستگاه‌های فیزیوتراپی استفاده می‌کنند متذکر شد: استفاده از برخی دستگاه‌های درمانی فیزیوتراپی فقط در تخصص فیزیوتراپ و الکتروتراپ است و بدون حضور پزشک فیزیوتراپ نباید از این دستگاه‌ها در مکان‌های ورزشی و آرایشی و... استفاده شود زیرا فقط فیزیوتراپ است که علم استفاده صحیح از دستگاه‌ها را داراست.

وی در پایان اظهار داشت: تعرفه‌ها در بخش فیزیوتراپی بسیار پایین است و قبلا کارکرد فیزیوتراپی بر اساس ضریب K سنجیده می‌شد اما هم اکنون این ضریب در فیزیوتراپی تغییر یافته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.