سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

برگزاری همایش سراسری تغذیه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان در مشهد

سومين همايش سراسري تغذيه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان اسفند ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار مي شود و آخرين مهلت ارسال مقاله به اين همايش اول بهمن اعلام شده است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،دبير علمي همايش محورهای این مراسم را نقش تغذیه در سلامت نوزادان و کودکان، تغذیه در مادران باردار و شیرده، تغذیه انحصاری با شیرمادر، تغذیه مناسب در نوزادان نارس، تـغذیه در بیماریهای کودکـان، فـوایـد و مضرات مکمل های غذایی ، منحنی های رشد و تکامل در نوزادان نارس، تـاخیر در رشد و عواقب آن، اصول مراقبت تکاملی نوزادان، غربالگری اختلالات متابولیک و ژنتیک، تست غربالگری تکاملی، سلامت و آموزش های پیش از بارداری، سلامت و بهداشت باروری، مراقبت های پرستاری در نوزادان پرخطر، نوزادان نارس و مدیریت مشکلات آنـان، مراقبت مادرانه آغوشی، تشنـج نوزادی و عوارض مــغـزی، اورژانس های مادر و نوزاد در اتاق زایمان، استفاده ازسلول های بنیادی در نوزادان، رویکرد های نوین آموزشی وپژوهشی و تازه های احیای نوزادان و اورژانس های اتاق زایمان اعلام کرد.

دکتر رضا سعيدي محور توسعه پایدار را انسان سالم دانست و گفت: بیشترین مسئله ای که باید فکر مدیران جامعه را به خود مشغول سازد ارتقاء سطح سلامت در جامعه است . به عبارت دیگر تمام اجزاء نظام سلامت کشورباید هدف نهایی خود را ارتقاء سلامت پایدار و دسترسی عادلانه همه مردم به خدمات نظام سلامت قرار دهند .

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت : بسیاری از مشکلات دوران کودکی ، آثار زیانبار و ماندگاری بر سلامت کودک و جامعه دارد که در دوره های بعدی زندگی قابل اصلاح نمی باشند . به همین دلیل توجه به تغذیه سالم و روند رشد و تکامل مناسب کودکان ضروری است.

این فوق تخصص کودکان و نوزادان گفت: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری معاونت بهداشتی در نظر دارد سومین همایش سراسری تغذیه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان را از تاریخ 14 لغایت 15 اسفند ماه 92 در مشهد مقدس برگزارمي کند .

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دبير علمي اين سمينار در ادامه افزود: این سمينار با جذب مقالات و ارائه دستاوردهای علمی سخنرانان و اساتید برجسته دانشگاههای کشور تلاش می نماید تا گامی هر چند کوچک در جهت ارتقاء سلامت کودکان برداشته و توجه بیشتری به آینده سازان جامعه نماید .

بدین منظور و در جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه از کلیه پژوهشگران و اساتید محترم دعوت مي گردد تا مقالات خود را به آدرس www.mums.ac.ir/cong-ncngdو یا صندوق پستی ncnd92@mums.ac.ir ارسال نمایند ./س

برچسب ها: تغذیه ، رشد ، تکامل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.