سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظريف و اردوغان دیدار کردند

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان که به ترکيه سفر کرده است شنبه شب در استانبول با رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظريف و رجب طیب اردوغان در اين ديدار با ابراز خرسندي از گسترش مناسبات و افزايش سطح همکاري ها در ماههاي اخير درباره فراهم کردن مقدمات و زمينه هاي گسترش بيشتر همکاري ها تا زمان سفر آتي اردوغان به تهران مذاکره و تبادل نظر کردند. 

دو طرف در ارتباط با تقويت همکاري هاي تجاري ضمن اشاره به هدف دستيابي به حجم مبادلات 30 ميليارد دلار تا سال 2015 ، بر  بهره گيري از ظرفيت ها و مزيت هاي موجود و همچنين ايجاد تسهيلات لازم و کاهش موانع براي تجار و شرکت هايي که در اين مسير فعاليت مي کنند، تاکيد کردند. 

ظريف و اردوغان همچنين از برگزاري بيست و چهارمين اجلاس کميسيون مشترک اقتصادي دو کشور در ماه جاري در ترکيه استقبال کردند. 

رايزني پيرامون تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع در سوريه، عراق، افغانستان و مصر از ديگر محورهاي مذاکرات اين دو مقام بود.

دو طرف درباره بحران سوريه رايزني و بر تقويت مواضع و اتخاذ گام هاي مشترک براي کمک به حل و فصل اين بحران از راههاي سياسي تاکيد کردند. 

ظريف در اين ديدار سلام هاي گرم دکتر روحاني و دکتر جهانگيري را ابلاغ کرد و اردوغان نيز متقابل از ظريف خواست سلام هاي گرم وي را به رييس جمهور و معاون اول رييس جمهور اسلامي ايران تقديم کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.