سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی 300 سفره غذایی و 700 پایگاه سلامت به مناسبت هفته تغذیه

معاون ارتقا سلامت شهرداری تهران از برگزاری جشنوار غذا با برپایی 300 سفره غذایی به مناسبت هفته‌ ملی تغذیه خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌هایی در این هفته برگزار خواهد شد.

امیری در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری 14 تا 20 دی با عنوان هفته ملی بسیج آموزش همگانی تغذیه شعار این هفته در سال‌جاری را سلامتی با مصرف صحیح نمک و روغن عنوان کرد و اظهار داشت: ویژه برنامه‌هایی به همین مناسبت به صورت متمرکز و منطقه‌ای برگزار خواهد شد.
 
وی سرانه مصرف نمک و روغن در کشور ایران را بالاتر از استاندارد جهانی دانست و افزود: سرانه توصیه شده جهت مصرف این موادgr  5-3 و کمتر از یک قاشق چایخوری بوده در حالیکه این میزان در کشور ما دو برابر سرانه جهانی است.
 
معاون ارتقا سلامت شهرداری تهران، رقم بالای سرانه و مصرف نمک و روغن را زنگ هشدار و زمینه‌ساز بیماری‌های متعددی نظیر افزایش فشار خون، چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری برنامه‌های متعدد به مناسبت هر روز شهری در نظر گرفته شده است.
 
امیری تصریح کرد: خانواده و کاهش مصرف نمک و روغن، سیاستگذاران و کاهش مصرف نمک و روغن، رسانه و ترویج مصرف صحیح این مواد و نیز مدارس و کاهش مصرف نمک و روغن از جمله شعارهای در نظر گرفته شده به مناسبت چهار روز اول این هفته است، ضمن اینکه ویژه برنامه‌هایی نیز متناسب با عناوین سه روز پایانی با محوریت صنایع غذایی و کاهش مصرف نمک و روغن، پیشگیری از بیماری‌ها و تغذیه در خارج از منزل با مصرف صحیح این مواد در سطح مناطق اجرا خواهد شد.
 
وی با یادآوری برگزاری جشنواره‌های مختلف غذا در سطح مناطق 22گانه به برپایی یک جشنواره ویژه با همکاری اداره سلامت منطقه 21 در بخش‌های مختلف غذاهای رژیمی سالمندان، دیابتی، نوشیدنی‌ها اشاره کرد و افزود: در این جشنواره 300 سفره غذایی برپا خواهد شد.
 
معاون ارتقا سلامت شهرداری تهران، از برگزاری 900 کلاس آموزشی با عناوین مختلف در سطح خانه‌های سلامت، مساجد، مدارس و مناطق 22گانه خبر داد و افزود: ارائه مشاوره تغذیه در سطح خانه‌های سلامت و اجرای مسابقات مختلف فرهنگی، آموزشی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد.
 
امیری در پایان با عنوان برپایی 70 پایگاه سلامت اندازه‌گیری قد و وزن، تست قند، فشار خون و مشاوره پزشکی در سطح خانه‌های سلامت مناطق خاطرنشان کرد:‌ توزیع اقلام آموزشی مرتبط با کاهش مصرف نمک و روغن و تور بازدید از صنایع غذایی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته ملی بسیج همگانی تغذیه است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تغذیه ، جشنواره ، نمک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.