سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویتامینی که پیش ساز "کلسترول" است

ویتامینD ویتامین محلول در چربی است که ماده اصلی برای تولید آن در بدن کلسترول است.

دکتر آراسب دباغ‌مقدم متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کلسترول از جمله منابعی است که برای بدن لازم و ضروری است و در ساختن غشای سلول‌ها کاربرد دارد، به خصوص در سیستم مغز و اعصاب و همچنین پیش‌ساز اسیدهای صفراوی نقش دارد. 

وی ادامه داد: بدن ما منابع کلسترول را می‌سازد همچنین منابع کلسترول از طریق غذاخوردن وارد بدن می‌شود و بخشی را هم خود بدن توسط کبد و روده‌ها می‌سازد. 

دباغ‌مقدم تشریح کرد: حد مجاز نیاز بدن به کلسترول ۲۰۰mg/dh میلی‌گرم پردسی لیتر خون است مصرف و دریافت بیش از این مقدار برای بدن آسیب رسان است و مضراتی را به دنبال دارد. 

وی تشریح کرد: از منابع غذایی حاوی کلسترول می‌توان به روغنهای حیوانی، گوشت قرمز، دنبه، کره، خامه، سرشیر غذاهای دریایی به خصوص میگو است. 

وی تصریح کرد: بعضی از افراد کلسترول در بدنشان بیشتر تولید می‌شود که از آن جمله افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند کبد و روده کلسترول بیشتری تولید می‌کند، کسانی که روغن جامد در رژیم غذایشان زیاد وجود دارد و افرادی که روغن ترانس مصرف می‌کند. 

وی توصیه کرد: افرادی که میزان کلسترول بدن در آن‌ها زیاد است در آینده احتمال رسوب کلسترول در دیواره‌ رگهای قلبی وجود دارد و ابتلا به بیماریهای قلبی و تصلب شرایین را افزایش می‌دهد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: ویتامین ، کلسترول ، تغذیه ، گوشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.