سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش؛

کودکان فلسطینی در قفس

شکنجه فلسطینیان زیر سن قانونی توسط رژیم غاصب اسرائیلی یک امر مرسوم است. در قفس انداختن در انظار عمومی، تهدید و خشونت جنسی از جمله این موارد هستند.



 
کمیته عمومی علیه شکنجه در اسراییل (PCATI) این رژیم را به عدم توانایی در محافظت از کودکان فلسطینی زیر سن قانونی در مقابل شکنجه محکوم می‌کند. این گروه از مقامات رسمی درخواست می کند که با وضع مقرراتی خاص تحت قوانین داخلی اسراییل، از همه کودکان در برابر شکنجه محفاظت کنند.   

 بنا به اظهار این گروه حقوق بشری، قوانین بین‌المللی علیه شکنجه (مندرج در پروتکل استانبول: آیین نامه مربوط به تحقیقات موثر و مستندسازی شکنجه و دیگر رفتارها یا مجازات‌های بی رحمانه، ضدانسانی و تحقیرآمیز) در قوانین داخلی رژیم صهیونیستی منعکس نشده است.

استدلال کمیته عمومی علیه شکنجه در اسراییل  مفاد پروتکل استانبول است. بخشی از این پروتکل تصریح می دارد: «شكنجه ابزاری برای حمله به اسلوب بنيادی روانشناسانه و عملكرد اجتماعی يك شخص است .» و «شكنجه مي تواند يك كودك را بطور مستقيم يا غير مستقيم تحت تأثير قرار دهد. اين اثر مي تواند بر اثر شكنجه يا حبس خود كودك، شكنجه والدين يا اقوام نزديك كودك يا مشاهده شكنجه و خشونت توسط كودك باشد.»



گزارش کمیسیون حقوق کودک می‌افزاید بیش از هفت هزار کودک و نوجوان فلسطینی در رده ‌های سنی 9 تا 17 ساله توسط اسرائیل بازجویی یا بازداشت شده‌ اند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، تنها یک مرتبه و با مداخله "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی، عمل قراردادن کودکان در قفس متوقف شده است.

طبق اعلام کمیته عمومی علیه شکنجه در اسراییل، این سازمان به صورت فعالانه ای به تحقیق درباره موارد مربوط به شکنجه کودکان و رفتار بیمارگونه بازجویان و نیروهای امنیتی اسراییل ادامه خواهد داد. آنها درباره تهدید و خشونت جنسی، در قفس انداختن زندانیان (از جمله کودکان) و بازداشت فلسطینیان به تحقیق و تفحص می پردازند. داده های جمع آوری شده توسط این سازمان بوسیله گروهی دیگر از سازمان های غیر دولتی درگیر در مستندسازی موارد شکنجه نیز مورد تایید قرار گرفته است.

گزارش این سازمان پیشاپیش جلسه استماع توسط کمیته دادخواهی عمومی کنیست (پارلمان اسراییل) درباره مسایل مربوطه در روز سه شنبه منتشر شده است. مبنای شکایت کمیته عمومی علیه شکنجه در اسراییل داده‌های بدست آمده از گزارش های میدانی از سوء استفاده از کودکان است که طی دهه گذشته جمع آوری شده است. 

این گزارش می ‌گوید کودکان و نوجوانان دستگیر شده فلسطینی به زبان عبری مورد بازجویی قرار می‌ گیرند، زبانی که آن را نمی ‌فهمند و برای آزادی خود پای اعتراف نامه ‌ای را امضاء می‌ کنند که نمی دانند در آن چه نوشته شده است.

طبق اعلام دفتر دادستان عمومی اسراییل، در جریان یک بازرسی شبانه مشاهده شد که بازداشت شدگان در سرمای شدید زمستان درون قفس‌های آهنین نگهداشته شده بودند. این کودکان پیش از حضور در دادگاه در صبح روز بعد، تمام طول شب را در سرمای منجمد کننده در فضای آزاد نگهداشته شده بودند.    

دادستان عمومی اسراییل در وب سایت خود می نویسد: در جریان بازدید ما، که در بحبوحه یک طوفان انجام گرفته بود، بازداشت شدگان تصویری دهشتناک از زندان ها بدست دادند: در نیمه های شب تعداد زیادی از زندانیان به قفس های آهنینی که در بیرون از تاسیسات بازداشتگاهی در رام الله قرار داشتند منتقل شدند. معلوم شد که این روند برای ماه ها ادامه داشته و توسط دیگر مقام ها نیز مورد تایید قرار گرفته بوده است.   

 


 

کمیته عمومی علیه شکنجه در اسراییل تاکید می کند محروم کردن کودکان و افراد زیر سن قانونی از داشتن وکیل و یا یک همراه بزرگسال در زمان بازداشت و بازجویی آنها را در وضعیت درماندگی و اضطراب قرار داده و فشارهای اعمال شده بر کودکان توسط نیروهای امنیتی به جهت گرفتن اعتراف و بدست آوردن اطلاعات در جریان بازجویی را  افزایش خواهد داد.   

این سازمان معتقد است که کودکان و بزرگسالان حق اعاده حیثیت دارند. این گروه حقوق بشری همچنین می گوید حق شکایت برای افرادی که از آنها سوء استفاده شده محفوظ بوده و آنها حق دارند در هنگام ادای شهادت علیه بازجویان اسراییلی از همراهی یک نماینده بهره ببرند.    

 کمیته عمومی علیه شکنجه در اسراییل با استناد به گزارش امسال سازمان دفاع از کودکان بین الملل (DCI) و وکلای حقوق بشر فلسطین (LPHR) تصریح می کند: «اسراییل تنها دولتی است که بطور سیستماتیک کودکان را توسط دادگاه های نظامی فاقد تضمین های اولیه و بنیادی برای یک محاکمه عادلانه مورد پیگرد قرار می دهد.»


 
طبق تخمین انجمن حقوق بشر سالانه بیش از هفتصد کودک فلسطینی، تحت سیستم نظامی رژیم صهیونیستی بازداشت می شوند.


براساس شواهد جمع آوری شده توسط سازمان دفاع از کودکان بین الملل اکثر کودکان بازداشت شده فلسطینی به دلیل جرایمی مانند پرتاب سنگ محکوم شده‌اند و 74 درصد از آنها در هنگام باداشت، انتقال به زندان و در جریان بازجویی تحت خشونت جسمانی قرار داشته اند.  

گزارش از مغانی


منابع:

http://www.jpost.com/National-News/NGO-accuses-Israel-of-torturing-Palestinian-children-during-winter-storm-336685

http://rt.com/news/israel-children-torture-palestine-044/

http://www.reuters.com/article/2013/06/20/us-palestinian-israel-children-idUSBRE95J0FR20130620


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.