سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

تاسف نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران از وضعیت تئاتر شهر

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در هفته‌ای که گذشت ضمن بازدید از زیر گذر چهار راه ولی عصر از محوطه بیرونی تئاتر شهر نیز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران  تئاتردر هفته‌ای که گذشت به دلیل تعطیلات تقریبا در بی خبری سپری کرد اما  به برکت ایام پایانی ماه صفر اهالی هنر و تئاتر نمایشهایشان را به نفع هنرمندان بیمار تئاتر به روی صحنه بردند.

نمایش سقراط و سالگشتگی از جمله نمایش‌هایی بودند که گیشه‌ی خود را برای تامین داروهای مصطفی عبداللهی اختصاص دادند.

همچنین در این هفته نایب رییس شورای اسلامی شهر تهرانبا حضور در محوطه بیرونی مجموعه تئاتر شهر ضمن بازدید از عملیات عمرانی زیر گذر چهار راه ولیعصر (عج) از اقدامات جدید مدیریت شهری برای بازسازی و  به‌سازی محوطه داخلی و بیرونی مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

مرتضی طلای در این بازدید عنوان کرد: وقتی کسی از بیرون به تئاتر شهر نگاه می‌کند به عمق مشکلات آن در درون واقف نیست در حالی که وقتی از درون به این مجموعه نگاه می‌کنیم و از آن بازدید می‌کنیم به چند جهت برای ما تاسف‌آور است. 

اول اینکه این مکان یک اثر تاریخی معماری ماست که به عنوان یک نماد فرهنگی رو به ویرانی است. دوم اینکه جایی که مرکز تربیت هنرمندان ما و عرضه هنر اصیل و بومی کشور است نباید در چنین وضعیت نامناسبی باشد و این حق جامعه هنری ما نیست که در چنین وضعیتی به تولید آثار نمایشی مشغول باشند.

طلایی گفت: از طرف دیگر ما هم‌جواری مجموعه تئاتر شهر با پارک دانشجو و محوطه بیرونی را داریم که فضای تقریبا بی‌حس و بی‌روحی دارد. در حالی‌که فکر می‌کنم کارکرد پارک دانشجو و محوطه عمومی تئاتر شهر یک کارکرد کاملا فرهنگی هنری است. لذا در نشستی که با دوستان شهرداری منطقه 11 و مدیران تئاتر شهر داشتم توافق بر این شد که توسط همکاران من در شهرداری کارهای مطالعاتی مبنی بر پیوستگی محوطه بیرونی این مکان با ساختمان مجموعه تئاتر شهر صورت گیرد و متناسب با کارکرد فرهنگی هنری معماری تئاتر شهر باز پیرایی و آنچه باید انجام شود، برای این محوطه بیرونی اعم از نورپردازی، آب نماها، تندیس‌ها، فضای سبز، نشانه‌های هنری و سایر بخش‌های هنری صورت پذیرد.

وی افزود: یکی از همین طرح‌های پیشنهادی که از سوی دوستان مطرح شده کتابخانه داخل پارک دانشجوست که می‌تواند با تغییر کاربری محتوایی تبدیل به کتابخانه تخصصی هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر باشد. این‌ها کارهایی است که می‌توان در این مجموعه انجام داد. بر همین اساس و همانطور که اشاره کردم صحبت‌هایی با دوستان انجام گرفته و قرار بر این است که این اقدامات توسط همکاران من در منطقه 11 انجام گیرد.

گفتنی است  نمایش " خون و گل " به کارگردانی و نویسندگی بهزاد فراهانی از روز پنجشنبه 5 دی ماه در تالار حافظ بر روی صحنه است.

ایین افتتاحنمایش «کمدی استشمامات» به کارگردانی میثم عبدی روز پنجشنبه - 12 دی ماه- با حضور نادر برهانی مرند برگزار شد؛ این نمایش کمدی که از هفته جاری اجرای خود را شروع می‌کند، تا هفتم بهمن ماه سال جاری هر شب راس ساعت 19 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ اس
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.