سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک مرکزی اعلام کرد؛

"بانک مسکن" ثبات و استحکام مالی خوبی دارد

بانک مسکن يکي از بانک هاي تخصصي و مهم دولتي در ايران محسوب مي شود و 100درصد سهام آن متعلق به دولت است و سابقه فعاليت طولاني و ثبات و استحکام مالي قابل قبولي دارد.

 به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزي، تمرکز بانک مسکن به طور تخصصي بر حوزه مسکن و ويژگي تخصيص اعتبار به اين بخش باعث شده است تسهيلات اعطايي بانک از پشتوانه مطلوبي برخوردار شود و مطالبات معوق آن بسيار پايين و قابل قبول باشد.

بانک مرکزي همواره بر تلاشهاي بانک مسکن در زمينه تامين مالي بخش مسکن واقف بوده و به همراه وزارت راه و شهرسازي و بانک مسکن جلسات متعددي را براي ساماندهي تامين مالي طرح مسکن مهر برگزار کرده است.

بانک مرکزي تاکید کرده تامين مالي طرح مسکن مهر را در آينده با روش هاي سالم و غيرتورمي انجام گیرد.

بر اساس این گزارش، اخيرا بانک مسکن پيشنهادهايي را براي افزايش سقف فردي تسهيلات خريد و ساخت مسکن به بانک مرکزي ارايه داده که پس از بحث و بررسي کارشناسي، در کميسيون اعتباري اين بانک به تصويب رسيده و در نوبت طرح در جلسه شوراي پول و اعتبار است.

در صورت تصويب شوراي پول و اعتبار، نقش و توانايي بانک مسکن در تامين مالي ساخت و خريد مسکن هموطنان عزيز به نحو مناسبي افزايش خواهد يافت.

اخيرا رسانه ها از قول وزير مسکن و شهرسازي اعلام کردند بانک مسکن گروگان مسکن مهر است.

مسئولا بانک مرکزي در اين باره تاکيد کرده اند اظهارات اخير وزير راه و شهرسازي عمدتا متمرکز بر تبعات ناشي از اجراي طرح مسکن مهر بر متغيرهاي کلان اقتصادي کشور بوده است.

به هر حال طرح عظيم مسکن مهر بدون راهکار مناسب تامين مالي اجرا شد و در عمل بر دوش بانک مسکن قرار گرفت.

تامين مالي طرح مسکن مهر از ابتدا از توان بانک مسکن خارج بوده و همين امر نيز دليل اضافه برداشت هاي مکرر بانک مذکور از منابع بانک مرکزي بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.