سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاملات امروز "بورس انرژی"؛

داد و ستد پرحجم برق و "میعانات گازی"

معاملات آخر هفته بورس انرژی با داد و ستد برق، میعانات گازی، انواع حلال و سایر فراورده های نفتی مجموعا به ارزش 54 میلیارد ریال به پایان رسید.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،در معاملات امروز بورس انرژی، در بازار مشتقه، 1463 قرارداد سلف موازی استاندارد برق فقط در نماد بار پایه روزانه معامله شد.
 
تعداد معاملات صورت گرفته در تابلو برق 23 مورد و ارزش کل آن 10 میلیارد و 200 میلیون ریال بود.
 
امروز در بازار فیزیکی و در شروع ساعات معاملات در رینگ داخلی، 480 هزار لیتر حلال 402 پالایش نفت تبریز عرضه شد و به فروش رسید.ارزش این حجم حلال،  9 میلیارد و 165 میلیون ریال بود.
 
امروز، و در ادامه عرضه های روزانه میعانات گازی، 12750 بشکه میعانات گازی پالایشگاه ایلام از سوی شرکت ملی نفت ایران عرضه شد و با موفقیت به فروش رسید. ارزش هر بشکه از این محصول حدود 2 میلیون ریال قیمت خورد.خریداران 12750 بشکه میعانات گازی پالایشگاه ایلام را به ارزش 25 میلیارد و 914 میلیون ریال خریداری کردند.
 
امروز شرکت پالایش نفت اصفهان 60 هزار لیتر حلال 402 صادراتی را در بورس انرژی عرضه کرد. این محموله در رینگ بین الملل به ارزش 1 میلیارد و 442 میلیون ریال بفروش رسید. هر لیتر حلال 402 در رینگ بین الملل کمتر از 1 دلار قیمت خورده بود.
 
امروز در تابلو ­سایر حامل های انرژی هم برای اولین بار محصول اکستراکت از سوی شرکت نفت بهران عرضه شد. محصول اکستراکت یک نوع روغن پایه است که در تولیدروغن های خاص مثل روغن هیدرولیک، روغن ترمز و روغن های خودرویی کاربرد دارد.  504 تن اکستراکت شرکت نفت بهران به ارزش  به ارزش 7 میلیارد و 434 میلیون ریال فروخته شد.
 
در آخرین روز کاری هفته و با انجام معاملات در دو بازار مشتقه (تابلو برق)، و بازار فیزیکی مجموع ارزش معاملات امروز بورس انرژی از 54 میلیارد ریال فراتر رفت.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، انرژی ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.